• J8783

    Snart dags för mig och min blicande,

    Känns så spännande nu är nedräkningen igång.. 10 dagar kvar tills 1/6-12 Och då blir vi man och fru. 
    Allt är ännu inte spikat. klänningen har jag inte hämtat ut än  ska göra det på fredag. 
    Frisyren är ordnad, vet hur jag ska sminka mig. Alla associarer är klara. Lokalen fixad, endast utsmyckningen kvar dagen före.
    Maten (buffe) ordnad. Dryck, tårtan. Den har vi inte fått sett än men hoppas på att den blir fin och smakar bra.
    Platsen att viga oss på är klar, och fotografen underrättad om tid och plats, sen får vi se vad hon hittar på för övrigt.
    Gästerna är underrättade om enbart 6st kommer inte.. Därav en väldigt nära familjemedlem Rynkar på näsan 
    Men så är det när familjen inte drar jämt....... Skrikandes 
    Min blivandes kläder är klart. Underkläder ordnat. Ringarna klara också.
    Så nu är det bara att må gott eller rättare sagt försöka Och invänta den 31 när vi ska smycka vår lokal och göra fint.

    Hur länge har ni kvar till ert stundande bröllop? Eller om ni redan gift er. Kom gärna med förslag på dukning, dekorationer ja allt För jag är den som ändrar mig hela tiden av och till. Alla runt omkring tycker jag börjar bli dryg.. Men trots borgerlig vigsel vill jag ha allt perfekt denna dag
     
  • Svar på tråden Snart dags för mig och min blicande,
  • sabz

    Hindersprovningen, har ni skickat in den? Vi höll nästan på att glömma den Obestämd

    Vi gifter os 9 juni så mindre än 3 veckor kvar.
    Vi är inte klara med bordsplaceringen, delar av festhäftena, vigselprogramet (men vi har inte träffat prästen ännu),  bordsplaceringsskyltarna, vi ska bestämma hur mkt dricka som ska köpas och lite annat smått :)

  • J8783
    sabz skrev 2012-05-22 14:53:13 följande:
    Hindersprovningen, har ni skickat in den? Vi höll nästan på att glömma den Obestämd

    Vi gifter os 9 juni så mindre än 3 veckor kvar.
    Vi är inte klara med bordsplaceringen, delar av festhäftena, vigselprogramet (men vi har inte träffat prästen ännu),  bordsplaceringsskyltarna, vi ska bestämma hur mkt dricka som ska köpas och lite annat smått :)
    Ja det är ordnat för längesen Innan 4 juli måste vi ha gjort det! Åh juni månad iallafall :) 
    Ok. Bordsplaceringen tyckte jag var värst. Först sitta och knåpa ihop till över 40pers för att helt upp i allt nu, göra om för knappt 30st ja ja lite pyssel kvar för mig med.
    Skönt om en hade 3 veckor kvar nu istället inför alla ändringar jag gör.. :) 
  • stefanolinda

    Ang. utsmyckningen. jag tycker att du försöker att bestämma dig för hur ni vill ha det, nåt som personifierar er! och sen inte titta för mycket på hur alla andra gör. det blir lätt att man påverkas för alla andras är oxå såå fint. Men lita på din egen känsla. (även om tips alltid är bra ändå såklart) men så är det för mig jag håller oxå på att ändra mig hela tiden. därför så jobbar jag på att lita mer på mig själv.

  • J8783

    stefanolinada: Kloka ord. Tack! Jag känner precis likadant. Men nu känns det bättre sen jag skrev detta. För min fästman har nu börjat "tycka" till och säga hur han vill ha det också. Så vi kör vår egen stil och hoppas sen det duger för kräsna gäster.. Kör fint men budget modell. 

    Nu är det bara 8 dagar kvar!! Jösses vad tiden går fort. Började planera detta i dec-11. Som man längtat och snart är det dagen D.
     

  • gbg2012

    Vi gifter oss dagen efter den 2 juni börjar kännas nu! =)

  • gbg2012

    Vad gäller utsmyckning kör vi på vårt färgtema som är grönt, champagen och svart. Vi har likadana blommor på bordet som i brudbukett, satsar på enhetligt, romantiskt och stilrent. =)

  • J8783

    Va fint det lät. Fina färger, vi kör på svart/rosa och baby blått. 
    Inga blommor på borden utan tyg rosenblad pga allergi. Min blombukett blir en enkel bukett, tror rosor.. Finns det chapangefärgade tro? Så vackert..
    Ja nu känns det. Vi skulle också velat valt 2 juni men många av släktingarna ska på bil utställning den dagen (bil intresserad familj). Min morfar skaffade sig en studebaker som han renoverade till. Som nu är på fordons museum men ska ställas ut den dagen.. Nåval vi går väl ut då och festar järnet med alla vänner som inte kan vara med oss 1 juni. Blir en stor fest, med artister som Dr Feelgood, m.fl.

     

Svar på tråden Snart dags för mig och min blicande,