• Linn88

2,5 veckor kvar, det pirrar i magen

Nu är det bara 2,5 veckor kvar. Den 9 juni gifter vi oss och nu pirrar det ordentligt i magen. 

Finns det några fler som bara har några veckor kvar? Vad har ni kvar att göra? Är ni nervösa? Går allt enligt plan?

Jag är livrädd för att glömma något och jag undrar hur tusan vi ska hinna med allt. Både helgerna och veckorna är praktiskt taget fullplanerade med icke-bröllopsrelaterade saker ända fram till bröllopet. Well, sambos svensexa är nästa helg och även om jag inte har en aning om vad de ska hitta på gissar jag att han inte kommer vara särskillt effektiv på hela helgen.

-Jag har gjort det mesta pysslet själv och det är klart, förrutom festprogrammen. Där väntar jag (och har väntat i 2 veckor!) på att svärmor ska knåpa ihop några rader om hur ett äktenskap håller i både nöd och lust. Känns jobbigt att bara vänta och vänta men vill inte tjata för mycket heller.
    -Jag har inte provat klänningen en sista gång så de kan sätta igång och sy in, det ska även göras lite ändringar.
    -Måste köpa slöja
    -Och underkläder
    -Ska sminka mig själv och måste träna så det blir bra
    -Måste måste sola!
    -Lära oss vals. Lättare sagt än gjort märkte vi.
    -Köpa morgongåva (vet dock vad)
    -Packa till bröllopsresa, bröllopsnatt, festlokal, frisör, väska med nödgrejer i och ja det blir en hel del väskor..
    -Lämna in ringar på putsning
    -Ta ut pengar och lägga i kuvert + fixa växel (vi har självkostnadspris i baren)
    -Klippa färga hår, pedikyr, ansiktsbehandling, manikyr (inte så jobbigt men det är kvar att göra =))
    -Handla, typ kaffe, chips, godis osv till bröllopet
    -Köpa mat och lite böcker och kanske fiskespön till bröllopsresa (det blir stuga vid en liten sjö vid Överturingen, solsemester får det bli när ekonomin återhämtat sig från bröllopet)

Det är väl det som kvar nu så här långt i förväg, sen måste vi ju fixa massor i lokalen och grejer dagen innan.
    Hur ligger vi till? Vad har ni kvar? Har vi glömt något?

På fredag har jag tagit ledigt och ska fixa med underkläder, prova klänning, slöja, morgongåva osv. Och så är jag ledig ons-fre innan bröllopet.

Känns förövrigt helt sjukt att inte "öva" på vigseln innan. Hur ska det gå?=) 

• Svar på tråden 2,5 veckor kvar, det pirrar i magen
  • Fia81

Jag fick tipset av min frisör att inte klippa mig för nära innan bröllopet, gifter mig den 2: e o detta var för 2 veckor sedan. Hon sa att håret kan bli mjukt och svårt att få det att fastna i en uppsättning. Bara en tanke kanske bara min frisör som sa så om mitt hår. Jag klipper mig inte, har köpt ett toningsschampo så jag ska få glans o lyster samt en omgång inpackning i början på veckan.

• Juni 2012

Vi gifter oss den 8 juni och har fikabjudningen den 10 juni.

Det vi har kvar:
    Bränna en skiva
    Baka en sorts kakor till (ingredienser är köpt och jag bakar i morgon eller på onsdag)
    Köpa guldputs till förlovningsringarna
    Låna en pumptermos från jobbet

Typ så....

• Linn88

Tack =) Frisör är bokad 31/5 så det är ju iaf en dryg vecka innan bröllopet. Jag ska ha mesta delen av håret utsläppt, så problem med upsättning blir det nog inte men det kan vara skönt att känna igen sig själv när man vaknar på sin bröllopsdag (ska inte göra några stora förändringar men ändå:)). 

• Juni 2012

Jag ska toppa håret någongång innan bröllopet, det får min m2b göra åt mig (som vanligt). Tungan ute

• Linn88
    Juni 2012 skrev 2012-05-21 20:23:28 följande:
    Vi gifter oss den 8 juni och har fikabjudningen den 10 juni.

Det vi har kvar:
    Bränna en skiva
    Baka en sorts kakor till (ingredienser är köpt och jag bakar i morgon eller på onsdag)
    Köpa guldputs till förlovningsringarna
    Låna en pumptermos från jobbet

Typ så....
    Vad bakar du för kakor? Vi ska ha lite dagen-efter-fika på söndagen och tänkte kankse baka lite kakor som går bra att göra i förväg (om tid finns), men är helt lost när det gäller sånt =)
  • Juni 2012
    Linn88 skrev 2012-05-21 20:34:42 följande:
    Vad bakar du för kakor? Vi ska ha lite dagen-efter-fika på söndagen och tänkte kankse baka lite kakor som går bra att göra i förväg (om tid finns), men är helt lost när det gäller sånt =)
    Jag har bakat:
    Ingefärsflarn
    Kokostoppar
    Makalösa (en sorts tunna russinkakor)
    Kolasnittar
    Mini-muffins som ska få chokladopping och ett chokladhjärta på.
    Biskvier med chokladtryffel-fyllning med aningen Baileys i
    Detta ligger i frysen redan (förutom biskiverna som ska göras nu i veckan)

Sen ska jag baka tårta :)
  • Linn88

Mmm! Kolasnittar åt jag alltid hos min farmor när jag var liten. Kankse kan be henne baka dem? Eller baka ihop med mig så att det inte går snett i alla fall =)

• Juni 2012
    Linn88 skrev 2012-05-21 21:13:43 följande:
    Mmm! Kolasnittar åt jag alltid hos min farmor när jag var liten. Kankse kan be henne baka dem? Eller baka ihop med mig så att det inte går snett i alla fall =)
    Kolasnittar ska ju vara sneda Flört
  • gbg2012

Jag gifter mig 2 juni så 11 dagar kvar!!

Vi har kvar:

8 festprogram att häfta(tejpen tog slut). Resterande är klara

Vigselprogram utsidan och maila prästen innehållet.

Göra en kuvertbox.

Sista provningen brudklänning.

sista gång öva foxtrot(nästa måndag innan bröllopet)

Ris till organzapåsar och sätta choklad i organzapåsarna.

Boka antal gäster i lokal.  

Köpa innehåll till toakorgar, köpa pennor.  

Svar på tråden 2,5 veckor kvar, det pirrar i magen