2,5 veckor kvar, det pirrar i magen
Nu är det bara 2,5 veckor kvar. Den 9 juni gifter vi oss och nu pirrar det ordentligt i magen.
Finns det några fler som bara har några veckor kvar? Vad har ni kvar att göra? Är ni nervösa? Går allt enligt plan?
Jag är livrädd för att glömma något och jag undrar hur tusan vi ska hinna med allt. Både helgerna och veckorna är praktiskt taget fullplanerade med icke-bröllopsrelaterade saker ända fram till bröllopet. Well, sambos svensexa är nästa helg och även om jag inte har en aning om vad de ska hitta på gissar jag att han inte kommer vara särskillt effektiv på hela helgen.
-Jag har gjort det mesta pysslet själv och det är klart, förrutom festprogrammen. Där väntar jag (och har väntat i 2 veckor!) på att svärmor ska knåpa ihop några rader om hur ett äktenskap håller i både nöd och lust. Känns jobbigt att bara vänta och vänta men vill inte tjata för mycket heller.
-Jag har inte provat klänningen en sista gång så de kan sätta igång och sy in, det ska även göras lite ändringar.
-Måste köpa slöja
-Och underkläder
-Ska sminka mig själv och måste träna så det blir bra
-Måste måste sola!
-Lära oss vals. Lättare sagt än gjort märkte vi.
-Köpa morgongåva (vet dock vad)
-Packa till bröllopsresa, bröllopsnatt, festlokal, frisör, väska med nödgrejer i och ja det blir en hel del väskor..
-Lämna in ringar på putsning
-Ta ut pengar och lägga i kuvert + fixa växel (vi har självkostnadspris i baren)
-Klippa färga hår, pedikyr, ansiktsbehandling, manikyr (inte så jobbigt men det är kvar att göra =))
-Handla, typ kaffe, chips, godis osv till bröllopet
-Köpa mat och lite böcker och kanske fiskespön till bröllopsresa (det blir stuga vid en liten sjö vid Överturingen, solsemester får det bli när ekonomin återhämtat sig från bröllopet)
Det är väl det som kvar nu så här långt i förväg, sen måste vi ju fixa massor i lokalen och grejer dagen innan.
Hur ligger vi till? Vad har ni kvar? Har vi glömt något?
På fredag har jag tagit ledigt och ska fixa med underkläder, prova klänning, slöja, morgongåva osv. Och så är jag ledig ons-fre innan bröllopet.
Känns förövrigt helt sjukt att inte "öva" på vigseln innan. Hur ska det gå?=)