• sirifredde

    någon som dekorerat tårtan med äkta blommor?

    Jag har en fundering på att dekorera våra cheescakes med blommor jag har i brudbuketten. Tänkte bara höra om det är någon som gjort det och har tips o ideér...

  • Svar på tråden någon som dekorerat tårtan med äkta blommor?
  • Fröken Söt

    Vi hade riktiga rosor på vår tårta. Konditorn satte i provrörsliknande smala "vaser" med lite vatten som blommorna stacks ner i, det höll fint hela dagen. Hon sa att det var viktigt att tänka på att det skulle vara obesprutade blommor, så att ingen skulle få allergiska reaktioner.

     


  • schmock

    På mitt jobb (jobbar bla i kallköket på en restaurang) så har vi ätbara blommor som vi smyckar smörgåstårtor med. Jag vet inte om det är så gott, men det är fint samtidigt som det inte gör något om nån skulle råka äta en blomma.

  • sirifredde

    jag funderar på att ha rikiga blommor orkideer o kalla :)

  • sirifredde

    hörde dock att orkideer kan va rätt så dyrt 25kr /klockan .. o det är en 5 klockor på en stängel men ja det är nog värt de

  • sirifredde

    Jag tror att ja kommer att köpa Kallor på en blomster affär... Sen ska jag köpa Orkideér som man sen kan ha i fönstret hemma ...


    schmock skrev 2012-05-18 19:30:40 följande:
    På mitt jobb (jobbar bla i kallköket på en restaurang) så har vi ätbara blommor som vi smyckar smörgåstårtor med. Jag vet inte om det är så gott, men det är fint samtidigt som det inte gör något om nån skulle råka äta en blomma.
  • sirifredde

    Ja jag skall köpa kallor i en blomsteraffär och sen köper ja Orkideér som finns i en butik man får 2 för 250 ... det är ju värt det ´:)


     


    Fröken Söt skrev 2012-05-18 19:02:50 följande:
    Vi hade riktiga rosor på vår tårta. Konditorn satte i provrörsliknande smala "vaser" med lite vatten som blommorna stacks ner i, det höll fint hela dagen. Hon sa att det var viktigt att tänka på att det skulle vara obesprutade blommor, så att ingen skulle få allergiska reaktioner.
  • sirifredde

    Härligt med ätbara blommor. Tror ja skall köpa kallor i en blomster affär sen köper ja 2 st orkideer och har kvar dem ...


    schmock skrev 2012-05-18 19:30:40 följande:
    På mitt jobb (jobbar bla i kallköket på en restaurang) så har vi ätbara blommor som vi smyckar smörgåstårtor med. Jag vet inte om det är så gott, men det är fint samtidigt som det inte gör något om nån skulle råka äta en blomma.
Svar på tråden någon som dekorerat tårtan med äkta blommor?