• nmarie

    Hjälp, tips och råd inför frieriet. Tack!

    Jag funderar och funderar och blir väll snart gråhårig. Jag och sambon här hemma har pratat om giftemål men det kommer aldrig mer än till det. Det blir aldrig något mer samtal om detta och nu har jag bestämt mig att jag ska ta saken och fria. Det hela handlar nog om att inte vill ha ett stort pampigt bröllop för flera tusen utan nöjer sig med mig och han. Jag nöjer mig med han, mig, barnen och närmaste syskon med familjer. Sedan har vi fest för kompisar någon vecka eller två efter själva akten. 

    Jag tänkte göra såhär:
    Vi ska på semester om några veckor och då tänkte jag smussla ned en skumpa och ringar ( kommer ju inte bli svårt, då det är jag som packar) även ett blankett om prövning.
    På kvällen när vi har grillat hämtar jag något och dricka och ringarna, ställer den stora frågan och hoppas på ja. Men tänk om han säger nej, då kan det bli några ganska tråkiga dagar... 
    Bör jag låta barnen vara med eller ska jag vänta tills de somnat? Kan man hyra ringar, eller köper man dem och sedan lämnar tillbaka om han säger nej?

    Vad ska jag göra mer eller tänka på? 

  • Svar på tråden Hjälp, tips och råd inför frieriet. Tack!
  • LindvallLarsson

    Hej!

    Fina tankar du har. Nu är det ett tag sen du skrev detta, så jag vet inte vad som har hänt de senaste veckorna.

    Man måste inte ha ring genast när man friar. Om han vill gifta sig, så kan ni ju alltid titta på ringar tillsammans efteråt. Du kanske kan ha en slags symbolisk gest för att du vill gifta dig med honom om du inte har en ring färdigt? Jag tycker det är mer romantiskt om barnen har somnat så har ni tid att vara tillsammans och du behöver inte bli störd av dem när du ska fria.

    Titta här t.ex. Såhär gjorde ju Monica och Chandler i friends:

     
    ">

Svar på tråden Hjälp, tips och råd inför frieriet. Tack!