• Carroj85

    Angående Tärnan

    hej alla


    Jag ska gifta mig i Juli och jag har fundert ganska länge på en sak. jag kommer att ha två tärnor och min fråga är om de ska åka med efter vigslen i vagnen vi ska åka i till fest lokalen? Eller man kan själv välja.


     


    ha det så bra alla och lycka till med planeringen

  • Svar på tråden Angående Tärnan
  • Chicita

    Det finns bara ett par saker som man inte kan välja själv (eller som är måsten, är mer rätt uttryckt)

    # Man måste ha godkänd hindersprövning
    # Man måste ha en godkänd vigselförrättare oavsett om det är präst eller borgerlig
    # Om man viger sig i kyrkan så får man rätta sig efter kyrkans regler (rättare sagt hur hårt prästen håller på reglerna) när det gäller ingång och riskastning osv 
    # Man kan inte hindra någon från att komma till kyrkan även om de flesta respekterar om man säger att dom inte är bjudna...

    Kanske glömt något men det är dom viktigaste / vanligaste "måstena".

    Om dina tärnor går med på det och du kräver det så kan du be dom hjula bakom vagnen, dra vagnen åt er eller ta sig till festplatsen på egen hand. Det finns inga regler om hur tärnornas logistik ska skötas med andra ord Flört 

  • Juni 2012
    Chicita skrev 2012-05-16 20:36:55 följande:
    Det finns bara ett par saker som man inte kan välja själv (eller som är måsten, är mer rätt uttryckt)

    # Man måste ha godkänd hindersprövning
    # Man måste ha en godkänd vigselförrättare oavsett om det är präst eller borgerlig
    # Om man viger sig i kyrkan så får man rätta sig efter kyrkans regler (rättare sagt hur hårt prästen håller på reglerna) när det gäller ingång och riskastning osv 
    # Man kan inte hindra någon från att komma till kyrkan även om de flesta respekterar om man säger att dom inte är bjudna...

    Kanske glömt något men det är dom viktigaste / vanligaste "måstena".

    Om dina tärnor går med på det och du kräver det så kan du be dom hjula bakom vagnen, dra vagnen åt er eller ta sig till festplatsen på egen hand. Det finns inga regler om hur tärnornas logistik ska skötas med andra ord Flört 
    Du får inte skriva sådana saker när jag äter tomatsoppa framför datorn! Flört
  • Chicita
    Juni 2012 skrev 2012-05-17 18:50:37 följande:
    Du får inte skriva sådana saker när jag äter tomatsoppa framför datorn! Flört
    F'låt Skäms
    Vill du ha en disktrasa? Flört
  • TheD

    Hahahaha!!!!!!!

    men seriöst nu: Vår tärna och marsalk åkte inte med oss i Limon tillbaka då vi hade lite fotografering efter under tiden gästerna åkte till in till stan. Dem var med från början med huvudfotograferingen.

  • steg2

    våra ska åka med oss i limon, vi frågade om dom ville de å de ville dom

Svar på tråden Angående Tärnan