• Dreaming

Hur skulle ni reagerat?

Jo, det är såhär, när jag och fästmannen började planera bröllop ville vi bara ha ett lite enkelt bröllop med de 20 närmsta. Vi berättade det för övrig släkt som tog det med blandade reaktioner. DÅ hade vi inte skickat en inbjudan ens...  Nu till saken, vi ändrade oss och ska ha ALL släkt plus vänner så vi hamnar på ca 80 gäster inkl barn....
    Inbjudan är utskickad för länge sen och sista OSA är 1 juni. Nästan alla har tackat ja, utom dom som först var ledsna att vi inte tänkte bjuda dom, från början!

Är inte det lite konstigt? Borde inte dom bli glada och typ svara först?
    Nej jag vet inte, hur skulle ni reagerat om ni först fick ett nej, men senare får en inbjudan?

• Svar på tråden Hur skulle ni reagerat?
  • Moster Stina

Man kan vara hur glad som helst över en inbjudan och ändå vara ute i sista minuten när man tackar ja. Man kan t o m glömma svara. Jag är själv en sådan som skulle kunna göra så, fast jag inte alls tänkt det. Har klarat mig hittills, men det är nog ren tur. Haka INTE upp dig på när folk väljer att svara, för det behöver verkligen inte vara något som helst illa menat.

• Chicita

Dom kanske känner det som att ni har bjudit in dom på nåder och att ni egentligen inte ville ha dom där.
    Eller så tycker dom att det är självklart att dom ska komma eftersom ni vet att dom blev besvikna förut. Så dom kanske tycker att dom redan svarat alltså...

Jag skulle nog ha ringt och pratat med dom efter att OSA gått ut om dom fortfarande inte svarat och förklarat läget och frågat om dom verkligen inte vill komma eller om dom bara glömt svara.

Svar på tråden Hur skulle ni reagerat?