Goda röda viner?
Ge mig tips på välkända goda röda viner i alla prisklasser! Är sämst på röda viner, då jag inte dricker det själv! :)
Ge mig tips på välkända goda röda viner i alla prisklasser! Är sämst på röda viner, då jag inte dricker det själv! :)
Jag gillar Porcupine Ridge.
Det finns två, en Syrah (precis samma sak som Shiraz) och en Merlot.
Jag föredrar Syrah'n
Jag gillar Masi Campofiorino (och Masi Amarone) 109 respektive 200+ kr på systemet.
Hidden Rock från Australien är ett bra vin (Cabernet Sauvignon) 59kr (funkar till mat och som "sällskapsvin")
Baron de Ley (Rioja) 105kr (rätt kraftig och god)
Håller med om Masi Campifiorin, väldigt prisvärt (och gott!) vin. Det finns mycket som är gott och jag har inte sidan framför mig men kolla Allt om mats vinguide (finns på hemsidan,i tidningen och som app). Gå på det de klassar som fynd. Jag brukar oftast hålla med dem.
Ett ekologiskt vin Cameleont (tror jag det heter) helt fantastiskt ca 70 kr. Ett annat som är gott och smakrikt är Estoelle??? också i den prisklassen.
Är lite dålig på namnen inser jag
Jag skulle just rekommendera den då jag såg att du redan gjort det.
Det är så j-a gott!! Måste testas om ni inte redan testat!
Finns även vitt, Viognier...Även det väldigt bra.
Tack för alla era tips! Det uppskattas!
Chill out från aclifornien är supergott. I varje fall på flaska.
Alla malbec viner är toppen!!! Prisvärt på box är umbala och gato negro. Finns så många men kommer inte på namnen. Känner igen etiketterna :)
Kolla FlaskExpressen om du bor i södra Sverige. Där får du 50% mer värde än på Systembolaget. Gott vinsortiment och topservice. // Henning.
Rosemount Diamond Label Shiraz, min personliga favorit
Åh trapiche är supergott :)