• goyan

Goda röda viner?

Ge mig tips på välkända goda röda viner i alla prisklasser! Är sämst på röda viner, då jag inte dricker det själv! :)

• Svar på tråden Goda röda viner?
  • Sessan67
    goyan skrev 2012-05-14 21:42:18 följande:
    Ge mig tips på välkända goda röda viner i alla prisklasser! Är sämst på röda viner, då jag inte dricker det själv! :)
    Kan tipsa om två som jag tycker är riktigt bra i 69-kronorsklassen: Cigarra och Inycon Skål
  • Chicita

Jag gillar Porcupine Ridge.

Det finns två, en Syrah (precis samma sak som Shiraz) och en Merlot.
    Jag föredrar Syrah'n

• SannaV

Jag gillar Masi Campofiorino (och Masi Amarone) 109 respektive 200+ kr på systemet.

Hidden Rock från Australien är ett bra vin (Cabernet Sauvignon) 59kr (funkar till mat och som "sällskapsvin")

Baron de Ley (Rioja) 105kr (rätt kraftig och god)

• aniara

Håller med om Masi Campifiorin, väldigt prisvärt (och gott!) vin. Det finns mycket som är gott och jag har inte sidan framför mig men kolla Allt om mats vinguide (finns på hemsidan,i tidningen och som app). Gå på det de klassar som fynd. Jag brukar oftast hålla med dem.

• Johannalun
    Gnarlys head på zinfandel druvan är helt underbar!! 89:- flaskan och har nu även kommit ut som bib.
  • misscat

Ett ekologiskt vin Cameleont (tror jag det heter) helt fantastiskt ca 70 kr. Ett annat som är gott och smakrikt är Estoelle??? också i den prisklassen.

Är lite dålig på namnen inser jag

• Silent Ninja
    Johannalun skrev 2012-05-15 07:03:08 följande:
    Gnarlys head på zinfandel druvan är helt underbar!! 89:- flaskan och har nu även kommit ut som bib.

Jag skulle just rekommendera den då jag såg att du redan gjort det.

Det är så j-a gott!! Måste testas om ni inte redan testat!

Finns även vitt, Viognier...Även det väldigt bra.

Skål

• goyan

Tack för alla era tips! Det uppskattas! Glad

• Moster Stina

Chill out från aclifornien är supergott. I varje fall på flaska.

• chrpe

Alla malbec viner är toppen!!! Prisvärt på box är umbala och gato negro. Finns så många men kommer inte på namnen. Känner igen etiketterna :)

• Henning M

Kolla FlaskExpressen om du bor i södra Sverige. Där får du 50% mer värde än på Systembolaget. Gott vinsortiment och topservice. // Henning.

• knyttan
    chrpe skrev 2012-05-16 14:15:21 följande:
    Alla malbec viner är toppen!!! Prisvärt på box är umbala och gato negro. Finns så många men kommer inte på namnen. Känner igen etiketterna :)
    Tänkte också tipsa om malbec Glad Malbec är en väldigt "jämn" druvsort och lätt att tycka om så det är vädigt osannolikt att man ska få ett vin som inte är gott om man väljer den druvan. Jag är särskillt förtjust i Trapiche Malbec Oak Cask, kostar ca 80 kr på systemet. Finns även gjort på Cabernet Sauvignon, men som sagt, malbec är snäppet bättre.

Ett riktigt fynd-vin som vi köper ofta är Campo de Luz, ett spanskt vin, minns inte druvan just nu, kostar 49 kr,  riktigt gott budgetvin!!!
Svar på tråden Goda röda viner?