• kiwigirl12

    Önskar tips på trädgårdvigsel för själva ceremonin

    Vi ska gifta oss mitt på dagen med efterföljande lunch. Nu undrar vi hur vi ska arrangera själva vigselakten. Att bara stå rakt upp och ner på gräsmattan eller ska man "rama in det hela" på något fint vis? Någon som har en idé?

  • Svar på tråden Önskar tips på trädgårdvigsel för själva ceremonin
  • Jalle

    Hejsan!

    Vet inte om du vill ha tips på hur man kan lägga upp själva akten eller om det är dekoration och så du menar. Jag kan iaf berätta hur vi tänker göra. Vi ska också gifta oss borgerligt hemma i vår trädgård nu i sommar.

    Själva akten ser ut så här; 


    Inmarsch Delsbo brudmarsch
    Välkomstord
    Musik Koppången
    Vigselceremoni (långa versionen 2 min) 
    Ringväxling
    Dikt av Nils Ferlin
    Avslutning Klinga mina klockor

    Musiken spelas av två tjejer på fiol. De går "in" före oss. Vi går inte ut sen utan vi bara vänder oss om och vigselförrättaren presenterar oss som herr och fru och sen får alla gratulera och slänga säd (istället för ris, gammal tradition).

    När det gäller dekoration så har jag köpt på mig en hel hög med trasmattor som stämmer bra med temafärgerna (vitt, mörkblått, orange och gult). De ska jag lägga omlott som ett pachwork som vi sen ska stå på. Vi ska ha temsor av tyg (också i temafärgerna, mest vitt) hängande från träd etc. På "stigen" vi går in på ska vi strö konstgjorda vita rosblad som vi köpt från Ebay. Framme vid vigselförättaren hade jag tänkt ställa ett litet runt bord med en enkel linneduk och en blomvas. Gästerna får ett enkelt vigselprogram och en påse med säd när de kommer.

    Efteråt går gästerna en tipspromenad till feststället som är en lada ca 200 m från vår trädgård, medans vi fotograferas.

    Ja, ungefär så tänker vi. Hoppas att du har fått lite tips. I den här tråden kan du hittar fler tips på dekoration www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m4094585.html

Svar på tråden Önskar tips på trädgårdvigsel för själva ceremonin