• Fia81

2 juni, hur mkt har ni kvar?

Nu är det nära...
    Detta har vi klart
    Kyrka
    Solister
    All musik under vigseln
    Hindersprövning o efternamn
    Klänning, skor, stayups, underkläder, smink
    Kostym, skjorta slips
    Dotterns klänning o skor
    All mat o allt kring middagen efteråt
    Vigselhäftet snart klart
    Fotograf bokad
    Bröllopsnatten bokad

Vi ska bara ha middag o kaffe sen lämnar vi o våra gäster får välja att sitta kvar eller lämna.

Vad har jag glömt?
    Är det någon som bara ska ha middag som funderat över det här med sånghäfte, ska man ha det eller inte hmm kan intee bstämma mig

• Svar på tråden 2 juni, hur mkt har ni kvar?
  • gbg2012

Festprogram?

Vi har kvar att göra klart festprogram och vigselprogram.

Gå till sömmerskan och fixa brudklänning.

Köpa strumpor, underkläder köpte jag igår.

Jag ska boka fransk manikyr inte gjort det än.

Köpa frukt och jordgubbar till bål dagen innan.

Göra schema över hur vi  ska ställa upp inför poträttfotografering med släkt, ont om tid så måste ha det.

Köpa korg till organizapåsarna med ris.  

Sola och träna. =) 

• Cattis77

Jag måste göra vkgselprogrammet klart, men prästen har inte hört av sig än, så jag undrar hur man gör då. Är det inte upp till prästen vilken ordning allting kommer? Tänkte jag skulle vänta med programmet tills efter mötet med honom men nu börjar det kännas lite stressigt :/

• Fia81

Ordningen till vigselprogrammet finns på sv. kyrkans hemsida.
    Finns många bra mallar se bra till att det är den nya versionen av Fader vår. Jag använde mig av den och så klippte jag bara in vår musik och texten till psalmerna så vi slipper ha pslambok.
    Vi ska inte ha fest därav ingen festprogram.
    Funderar lite på att kanske ha ett sånghäfte, vi ska middag o kaffe kanske kunde vara roligt med ca 4 sånger?

• Brud  vår 2012

I stort har allt fixat utan det som ska göras i lokalen dagen innan! Allt till dekorationen utan blommorna är köpta o ska köpas på fredagen och så gör vi i ordning allt då.

tyvärr så får vi inte enligt kontraktet, köra dit alkoholen förren samma dag... vilket känns lite surt, skulle vara skönt att haft det gjort liksom - även om det skulle varit rätt snopet om all spirt blivit stulen under natten ;)

men bordsplacering + karta till det, festhäfte o vigselprogram är klara. Groggvirke är köp o allt som ska användas står i hallen - känns lite lagom trångt ;)

blandad känsla i magen, ena stunden skitnervös, nästa stund förväntansfull o ibland har jg en längtan efter att allt ska vara över, hi hi - fatta mig rätt!! ;)

kram o lycka till!!

• Fia81

Idag blir det till att handla det sista och fixa med småsaker. Jag ska göra naglar ikväll. I morgon blir det att packa och stryka för på fredag em åker vi dit vi ska ha bröllopet.
    Ska försöka få tag i ett paraply idag för vädret ser ju inte så lovande ut men jag hoppas på det bästa.

I går satt m2b och jag och försökte få ner listor på det sista som ska fixas och listan blev ganska lång men det ska nog lösa sig. I morgon ska jag hämta blommorna för att på fredag binda buketter och göra corsage.
    Nu är det nära!!

• Cattis77

Idag ska jag fixa akrylnaglar, och träffa prästen för en genomgång av vigseln. Måste även handla in slödricka.(Cola, tonic water, etc ) I morgon ska jag lägga emellan tårtan, för att sedan garnera den på fredag. Ska även stryka och hänga upp alla kläder så att man slipper tänka på det på Lördag. Och så ska jag be till vädergudarna ;)

• Lilla My 76

Jag undrar hur du gjorde din karta till bordsplaceringen?

Det är inte långt kvar nu tills din/er stora dag!:)

Jag hoppas att ni får en underbar dag!

Brud vår 2012 skrev 2012-05-29 22:54:18 följande:
    I stort har allt fixat utan det som ska göras i lokalen dagen innan! Allt till dekorationen utan blommorna är köpta o ska köpas på fredagen och så gör vi i ordning allt då.

tyvärr så får vi inte enligt kontraktet, köra dit alkoholen förren samma dag... vilket känns lite surt, skulle vara skönt att haft det gjort liksom - även om det skulle varit rätt snopet om all spirt blivit stulen under natten ;)

men bordsplacering + karta till det, festhäfte o vigselprogram är klara. Groggvirke är köp o allt som ska användas står i hallen - känns lite lagom trångt ;)

blandad känsla i magen, ena stunden skitnervös, nästa stund förväntansfull o ibland har jg en längtan efter att allt ska vara över, hi hi - fatta mig rätt!! ;)

kram o lycka till!!
  • thean

Hej! Jag ska också gifta mig den 2:e nu! Wiii! Har redan stora fjärlilar i magen!

Idag ska jag hämta min klänning och mannens kläder. Jag har dock fått byta skor till ett par som råkar vara 1cm lägre så de kanske måste lägga upp klänningen  lite, men ringde ner och de sa att det var lugnt!
    Sen ska vi träna i kyrkan idag och allt småfix som inte är klart... skriva ut vigselprogrammet tex och stryka dukarna (har strukit alla servetter iaf!)

I morgon står handling på Maxi överst sen får vi nycklarna till lokalen så det blir at bära bort och möblera där innan själva dukningen och fixet på fredag.

Men blev väldigt glad över att ha så fina vänner, en kompis till mig ringde o sa att hon tagit ledigt på fre för att hjälpa till. Och min äldsta vän fick bebis för några dagar sen så hon kan också vara med (de hade förlossningsdatum på bröllopet!)...

Men vädret! alltså vi har ingen plan B för fotografen om det störtregnar... var ska man var innomhus liksom?

• Doffan
    Fia81 skrev 2012-05-14 20:30:17 följande:
    Inga fler 2 juni brudar?

Jo här har ni en 2 juni brud till, bor i Alvesta och gifter oss i Kalmar Slottskyrka på lördag.
    Nu är det riktigt nära och det känns som attt vi har det mesta under kontroll.

Men jag har nog inte riktigt fattat att det redan är dax. Solig
    Ikväll blir det till att packa ihop sakerna och kolla av så att vi har allt och skriva ut drinklistan &
    i morgon kväll innan vi åker så ska jag fixa naglarna.
    På fredag blir det dukning och dekoration av lokalen samt handla det sista som jordgubbar och frukt till bålen.

Kan tipsa om att H&M har vita stay-ups med en liten ljusblå rosett för 69kr tror jag det var, om det är någon som letat efter sånna Skrattande

Vart bor ni andra?

Börjar ni bli nervösa ??

• alexandrasjoberg85

Jag ska också gifta mej på lördag. Är så nervös att jag skakar när jag tänker på det. Usch jobbigt men samtidigt så grymt roligt. Igår fick vi hjälp av brudgummens bror och flickvän med att knyta rosett på 107 st askar med choklad i till gästerna. Allt blir så mycket lättare när man får lite hjälp.
    I eftermiddag ska jag fixa naglarna och vi måste börja öva på bröllopsvalsen....vi har inte ens börjat med det och min blivande har verkligen "två högerfötter" :) Men det går nog ändå.

På fredag får vi hjälp av et helt gäng med att dekorera festlokalen, så det bör gå ganska smidigt.

Hur ska man kunna sova natten till lördag? Extra svårt när man vet att det är super viktigt att få sin skönhetssömn just den natten...

Lycka till alla andra som går ner längs kyrkgången på lördag!!! (Håller tummarna för uppehåll i vädret)

• Fia81

Idag har jag fixat det sista till brudbuketten, ska binda den själv.
    Köpt lite energidrick o en chokladbit att äta o drick innan vigseln, har en förmåga att få blodsockerfall så det vill jag undvika.
    Fixat strupmpyxor, body o kofta till vår lilla tjej som ska vara brudnäbb. Vädret säger 9 grader o regn så nu hoppas jag hon slipper frysa.
    Ikväll ska jag göra naglar o i morgon kopiera pslamen som vi har på lösblad i vigselhäftet sen är allt det klart.
    Har provsminkat mig o det kändes så bra! Ska träffa min kompis som ska göra håret på fredag kväll för en sista koll.
    Ska slå in lite presenter o förbereda tacktal
    Annars börjar jag nog bli klar. I morgon blir det till att packa o stryka sen bär det av på fredag.
    Fredag fm ska jag ägna åt att göra min bukett o tärnans samt corsagen.

Svar på tråden 2 juni, hur mkt har ni kvar?