• Lady Antebellum

Litet privat bröllop med det stora bröllopets tillbehör

Vi kommer att gifta oss ,med endast våra föräldrar och vår lille son närvarande, efteråt kommer vi äta något tillsammans, men vi har inte bestämt vad eller var....

....men kyrkan är bokad, fotograf likaså. Det blir traditionell brudklänning och håruppsättning hos frisören..

Är det någon av er andra som gjort eller plannerar att göra som vi?? får känskaln av att litet ofta är liktydligt med enkelt, men för oss är det viktigt med att få fina bilder och få vara uppklädda på denna viktiga dag!

• Svar på tråden Litet privat bröllop med det stora bröllopets tillbehör
  • Tessietesse

Hej!

Vi gjorde på ett liknande sätt, endast föräldrar och syskon inbjudna. Litet bröllop med allt som jag hade önskat om vi valt att ha ett stort bröllop. En helt perfekt dag!!! skulle inte gjort något annorlunda! Far och svärfar höll tal och det blev lite bus också! Trots att vi inte var så många så blev det ganksa dyrt, vårt lilla bröllop hade ju trots allt nästan samma "stora kostnader" som ett stort bröllop, bara antalet gäster som skilde.

vi hade:
    traditionell brudklänning köpt i butik i sverige
    frock coat +väst +plastrong +lackskor +knapphålsblomma till mannen
    slöja
    brudskor
    lyxiga underkläder
    strumpeband
    vitt och svart paraply
    sminkning +hår på salong +naglar
    bukett +korsage från florist
    superfina vigselprogram, inbjudningskort, placeringskort, menykort, favor-boxar, tack-kort m.m.
    häst och vagn från kyrka till restaurangen
    professionell fotograf 5 timmar
    3-rätters middag på exklusiv restaurang
    bröllopstårta i 3 våningar (beräknad att räcka till 70 pers, vi var 11, men jag ville absolut ha en 3-våningstårta)
    brudvals
    bröllopsnatt i svit
    morgongåva (secret box till mannen) +massa fint till mig!
    bröllopresan kommer i höst 

Bara för att man inte har många gäster betyder det inte att det inte är viktigt! För oss var/är bröllopsdagen en av de viktigaste dagarna i vårt gemensamma liv och därför ville vi göra allt för att den skulle bli så minnesvärd som möjligt!

All lycka!

• Lady Antebellum

Å va härligt!! vi står i valet och kvalet mellan bara föräldrar eller också bara närmaste...mao 6+1 eller 11+2 så litet blir det hur som helst! Tack så mycket för ditt inlägg, låter som om ni resonerat precis som vi!

• Lommila1

Jag hänger också med här:) Vi kommer gifta oss den 1.6 o väldigt privat, dvs bara jag o M2b närvarnade.
    Vi gifter oss borgerligt men kör allt annat fullt ut;
    dvs vit brudklänning o frack. ( ja o paraply;), mest för fotosessionens skull)
     Upplägget följer;

frissa för min del
    vigsel
    fotosession med proffsfotograf i ett naturområde
    lyxmiddag på ett hotell, i eget kabinett ( på tumis då..)
     vigselannos kommer sen nån dag efteråt i den lokala blaskan

Vi funderade på att ta in på hotell, men sist o slutligen struntade vi i det. O jäklar vad dyrt det har blivit trots "avsaknaden" på gäster...

Vi tyckte också det var viktigt att vara uppklädda och att få fina bröllopsfoton. Innebörden är ju den samma fast man inte har haft en fest med 100 gäster på en herrgård!

• JSLO

Vi kan också sälla oss till er skara. Vi kommer att ha ett litet privat och hemligt bröllop med bara våra föräldrar och våra barn med. Vi gifter oss i en fin gammal kyrka med fotograf som tar bilder under vigseln och sedan bröllopsbilderna i naturen utanför kyrkan. Efter detta åker vi till en finare restaurang där vi äter en god trerättersmiddag tillsammans. På kvällen lämnar vi barnen till mormor och morfar och tar in på ett superfint hotell där vi har hyrt en svit. Tre dagar senare åker vi på bröllopsresa tillsammans med våra barn.

Jag har valt en enklare klänning, typ studentklänning och kommer fixa håret själv. Däremot kommer det att klippas och slingas bara några dagar innan så att det ska vara fint. Jag har även bokat in en sminkning för det är jag inte så bra på själv. Som sagt, bara för att det är litet behöver det inte vara så billigt

• JSLO

Vad ska era blivande män ha på sig på bröllopsdagen? Går ni all in eller blir det något enklare?

Svar på tråden Litet privat bröllop med det stora bröllopets tillbehör