• mirre01

FLER som inte fått boka sina datum inför maj 2013 än? :(

vi vill så gärna gifta oss den 25 maj 2013 då detta datum för mig har en oändligt stor betydelse, men dom i kyrkan kan inte ta emot bokningen då dem inte har nya kalendrar för 2013, dom vill att jag skall återkomma ihöst :/ hur har ni gjort ?

• Svar på tråden FLER som inte fått boka sina datum inför maj 2013 än? :(
  • theluckiest2013

Vi bokade vår kyrka för ca en månad sedan och vi ska inte gifta oss förrän 6/7-13.. Så det är nog olika..

• mirre01

oj vart bor ni ? vilken stad ? jag vet att i sthlm osv dem större är det minimun att man nästan är ute 1 år innan ,

theluckiest2013 skrev 2012-05-09 16:17:15 följande:
    Vi bokade vår kyrka för ca en månad sedan och vi ska inte gifta oss förrän 6/7-13.. Så det är nog olika..
  • theluckiest2013

Bor i en liten ort i Skaraborg.

• mirre01
    theluckiest2013 skrev 2012-05-09 16:23:59 följande:

Bor i en liten ort i Skaraborg.

känns som jag får ringa och bomba kyrkan varje dag tills dem inte orkar med mig och jag får boka:)
  • Anneli256

Det är olika för olika kyrkor, när dom börjar ta emot bokningar. Bor själv på en mindre ort. Den lokala kyrkan kunde man boka sex månader innan. Vi ville dock ha en lite mer populär kyrka och där gick det bra att boka lite mer än ett år innan. Du får nog ha is i magen tyvärr. Fördelen med att bo på en mindre ort är att kyrkan kanske inte är så "populär så det blir kanske inga problem för er. Datumet skriver du är viktigt.. hur viktig är just den kyrkan som ni valt? Kan ni i värsta fall tänka er någon annan kyrka? Tänk även på att dom flesta kyrkor har flera vigslar på samma dag.. så det ska säkerligen gå bra.

Lycka till.

• repsara

Vi har nyligen bokat 13/7 2013 och kyrkan hade inte heller kalender för den tiden, men dom tog bokningen ändå. Det borde väl inte vara några större problem, det är ju bara att föra över datumet när den nya kalendern kommer.
    Fråga igen om det är möjligt och säg att det är viktigt för er med just den kyrkan och datumet, annars får ni väl vänta, för då kan ju ingen annan heller boka nästa år.

• sommaren13

Vi har också bokat kyrkan för nästa år, den 24/8 närmare bestämt och hon sa att det fanns en bokning innan oss i augusti (10:e) så det var inga problem att boka så långt i förväg. Har även bokat lokalen, så det är klart.

• drömmer

Vi hade också jätteproblem men jag sa att vi VÄLDIGT gärna ville ha just denna kyrka och kunde dom inte ordna det så fick väl vi tänka om och ta en annan kyrka.
    Helt plötsligt gick det utmärkt att boka .

• 120804

Ge dom en kalender? Obestämd               

Tungan ute 

• nrkpgbrud

När vi skulle boka vårt datum (som är i morgon) ringde vi i juni och de bad oss att återkomma i september. De tyckte vi var jättetidigt ute så andras ut så kommer det säkert att gå om du ringer om nån månad igen :)

• mirre01

jag ringde igen o nu fick jag boka ;) lokal plus kyrkan, lycka <3

• sommaren13
    mirre01 skrev 2012-05-11 08:51:21 följande:
    jag ringde igen o nu fick jag boka ;) lokal plus kyrkan, lycka <3
    Grattis vad skönt!
  • jimmyojennifer

Vi ska gifta oss först 6/7-2013. Vi bokade kyrkan i samband med att vi förlovade oss i december 2011. (kändes viktigt att ha ett datum för vigsel när vi förlovade oss)
    Det var inga problem alls att boka tidigt. Dock är det en väldigt populär kyrka =)

Du får nog ha is i magen, men det kommer att gå jätte bra!

Svar på tråden FLER som inte fått boka sina datum inför maj 2013 än? :(