Har möjlighet att resa i jobbet men vågar inte
Jag har en möjlighet att resa i jobbet. Jag måste inte göra det och jag får inte högre lön eller bättre status om jag gör det, men jag inser ju att det är en fantastisk möjlighet. Företaget vill ha bra samarbete med olika partners och därför kan man få en studie-/praktikresa till någon av dessa. Det kostar inget, förutom maten och lite andra småomkostnader.
Som sagt, jag inser att det är en superchans. Det är bara det att när jag tänker på det blir jag rädd. Jag har inte varit utomlands så många gånger och jag har aldrig flygit själv utanför Sverige. Jag hoppas kunna åka till Australien och då måste man ju dessutom byta flyg i Bangkok. Det är ju en jättestor flygplats. Tänk om jag inte hittar. Och jag har svårt att gå så jag kan knappast springa till gaten om det är ont om tid. Jag hörde om nån som skulle byta flyg på Chicagos flygplats som nästan missade planet eftersom han tog fel tåg till gaten (en sån där tåg som går mellan gaterna på flygplatsen).
Inte nog med det så är jag lite folkskygg (förmodligen för att jag blev retat som liten). Jag är inte så bra på sociala kontakter. Jag tycker att det är jobbigt att träffa nya människor och är väldigt blyg.
Samtidigt känns det jättedumt att gå miste om den här chansen. Jag kommer kanske att ångra mig sen. Nu är det inte säkert att jag kan åka utanför Europa. Det är ju lite lättare att flyga till England eller Spanien, men ändå.
Hur ska jag göra? Hur ska jag tänka?