• Monica89

Nattamat?

Undrar om någon ska ha någon slags nattamat?
    Min blivande har varit på flera bröllop där de till exempel har bjudit på korv med bröd mitt i natten, han tycker vi ska bjuda på det efter vi lämnat festen för att festen ska fortsätta (jag ser inte ens varför festen nödvändigtvis ska fortsätta när vi lämnat).
    Men jag har aldrig hört talas om detta innan?

Så undrar hur ni andra gör?

• Svar på tråden Nattamat?
  • Magenta

Det är jätte vanligt med nån form av vickning om festen pågår länge. Men varför ska ni lämna festen tidigt? Om jag lagt ner tid, pengar och energi och bjudit folk från när och fjärran så vill jag nog hålla på tills solen går upp

Men är det en lokal som måste lämna vid 1, vilket är ganska vanligt, ja då finns väl ingen mening med att bjuda på nattamat för då tar ju festen slut då.

• åsissen

Vi kör på korv med bröd, jag har varit på flera bröllop där detta bjuds på och det är mycket uppskattat av alla

• Chicita

Vi ställde fram lite mer fika med bullar och 7 sorters kakor och resterna av tårtan framåt 1-snåret.
    Men alla var så mätta då efter maten så det var bara några enstaka som nallade lite av utbudet (mest barnen Flört ).
    Korv eller något annat skulle inte varit någon idé för oss. Men om man är kvar länge i lokalen och har en inte allt för sen middag så är det bra att ha något matigare att bjuda på efter tolvslaget Glad 

Däremot kan jag ju säga att när brudparet går hem så är festen över i de flesta fall, så att fixa något för folk att äta efter att ni åkt hem är nog inte särskilt nödvändigt. 

• malli716

Korv och börd är både trevligt och går snabbt att göra!!!! Man kan leja någon ungdom som får ansvar för det. Eller sattsa på snacks av olika sorter. Ofta kanske man är ganska mätt som gäst och vill bara ha något att tugga på. Men ska ni servera alkohol på ert bröllop är ju något mer matigt att rekommendera som "suger åt sig" lite av spriten Flört

• Sebastiána

Vi hade egentligen inte tänkt ha det, men till slut blev det korv med bröd i alla fall. Och det var jättegott så där fram på småtimmarna.

• Smulan

På syrrans bröllop hade vi bara snacks och dricka kvar till dem som ville festa länge. De var nöjda med det! Enda anledningen till att vi hade "vickning" på deras fest var för att några av gästerna skulle övernatta i lokalen. Så de var bara de kvar när brudparet åkte hem.

• Monica89

Vi har pratat om att själva smita ifrån festen vid ungefär 1. Och enligt min åsikt tycker jag festen kan få vara slut där helt enkelt.
    Men min sambo tycker absolut att vi ska ha något, men vigseln är 16 så första rätten kommer serveras vid halv 7 7 så blir ganska tätt mellan målen.
    Vi ska vara på en resturang som ordnar allt med maten och de har även sagt att de ordnar korv med bröd om vi villl.
    Vi ska inte ha någon bar(bara alkohol till maten) så för den skull behövs det inte.
    Men samtidigt tror jag att jag låter min sambo bestämma att vi ska ha det, för tycker inte det gör något att vi har det, men tycker det känns ganska onödigt,

• Josefin521

Klart man ska ha vickning! Vi ska ha korv m bröd. Vi kommer inte gå hem före våra gäster, varför skulle vi?

• Monica89

Vi kommer gå hem typ vid 1 när allt program är slut och så, för är ganska säker på att man är riktigt trött då. Självklart stannar vi längre om vi känner för det just då!
    Men våran vickning skulle vara för att gästerna ska stanna efter vi gått :)

• lilly7

Vi åt tårta kl 22 så någon nattamat kändes aldrig aktuell. Det fanns chips och sånt att köpa i baren om någon skulle bli hungrig. men alla var proppmätta.

Svar på tråden Nattamat?