• Strawberry

Brudvals + klänning med släp = omöjligt?!

Mindre än två veckor kvar och vi har börjat öva vals på allvar. Tänkte träna lite varje dag så ska vi nog klara av något som påminner om riktig vals. Men idag slog det mig, jag har ju släp på klänningen, inte jätte långt men såpass att de kommer påverka. Hur har ni andra med släp på klänningen gjort? Jag vill ju inte träna med rätt klänning då jag inte vill att han ska se den.. Byta klänning vill jag inte heller behöva göra. Och undviker gärna att ramla pga klänningen eller råka ha sönder den. .

• Svar på tråden Brudvals + klänning med släp = omöjligt?!
  • Tinzi

sy dit en ögla i släpet som du har runt handleden under dansen :) så gör vi

• eosinmimmi

Säger som föregående, ögla, jag har också långt slät o på undersidan av det fanns redan en ögla när jag köpte den! Dock har jag en underkjol som är lång också, men jag har best för att ta av den innan valsen!

• Chicita

Antingen hänger du upp släpet på handen som ovanstående tipsar om.

Eller (om inte släpet är superlångt) så kollar du på insidan av kjolen bak om det finns två snören / band isydda.
    Ett i ungefär rumphöjd och ett kanske halvvägs ner på släpet.
    Om man knyter ihop dom banden så lyfter man upp släpet och får in det i själva kjolen.

Det är ju också lätt att sy dit själv om det inte finns 

• åsissen

Jag har en liten söt knapp på mitt släp som jag knäpper upp i en ögla i klänningen, syns inte när släpet är nere och blir jätte snyggt när man har knäppt upp släpet och inga problem med att dansa. Har hört att en del har ett löst släp också som går att ta av men det är nog svårare att ordna när det bara är två veckor kvar om du inte har en bra sömmerska i närheten som kan ställa upp eller har egna sådana kunskaper :)

• JuliBrud89

Ja man hænger upp slæpet på festen :) Jag køpte min på en brudsalong och dær sydde hon på en liten øgla i klænningen dær jag kommer fæsta med korsettsnøret :) Ser superbra ut och det håller, bra och stablt :) Dæremot ær min klænning ganska "stor" så jag undrar om han kommer trampa ihjæl sig før att inte førsøka trampa på klænningen :P

• Strawberry

Tack tjejer!! :D ska förbi butiken imorgon och kolla om det finns någon lösning och annars sy fast en ögla. :D

Svar på tråden Brudvals + klänning med släp = omöjligt?!