• chrpe
    Äldre 8 May 10:56
    4047 visningar
    7 svar
    +1
    7
    4047

    Malmöbrudpar var ska ni fotografera er?

    Vi försöker leta reda på fina platser utomhus och inomhus där vi kan fotograferas.


    Både för sol samt vid regnväder.


    Har funderat på bokskogen, men jag vill ha olika miljöer. Vi bor i Lomma men viger oss i Vellinge. Så vi är väldigt flexibla under dagen. Vi ska fotograferas innan vigseln.


    Har ni några tips om fina platser? Någonstans där det kanske finns fina öppna lusthus, orangerier, vatten, skog etc?

  • Svar på tråden Malmöbrudpar var ska ni fotografera er?
  • Tosan
    Äldre 8 May 16:54
    #1

    Tänker på Pildammsparken eller nere i västra hamnen (risk för blåst kanske) alnarpsparken...... Kommer inte på mer just nu.

  • chrpe
    Äldre 8 May 17:13
    #2

    Ja just det alnarp är ju jätte fint! Tack!

  • Ellis
    Äldre 9 May 19:13
    #3

    Jag är också intresserad av tips kring platser. :) Jag funderade lite på om det var fint kring Malmöhus slott. Sen tänkte jag lite på Klagshamn också, stranden där. 

     Fast vi har ju inte tid att åka runt hela Malmötrakten tänker jag, om man ska fotograferas efter vigseln medan gästerna väntar på middag. Eller är det fusk att fotograferas innan också..?

    Malmö stads hemsida har några tips på platser för fotografering också förresten: http://www.malmo.se/Medborgare/Idrott--fritid/Natur--friluftsliv/Parker/Giftas-i-Malmo.html 

  • Tessie­tesse
    Äldre 9 May 21:09
    #4

    om jag skulle gift mig i malmö skulle jag valt nån/några av nedanstående platser men de funkar dock bäst om det inte regnar alltför mycket, (men paraplyer är en kul accessoar på bröllopskorten).

    ribersborgsstranden med torson eller kallbadhuset i bakgrunden
    bryggorna på ribban/sibbarp
    ön limhamn med öresundsbron i bakgrunden 
    limhamns/lagunens småbåtshamn 
    pildamsparken vid dammarna eller paviljongen
    slottsparken
    gränderna på gamla väster
    malmöhus slott
     
     

  • Ellis
    Äldre 9 May 21:28
    #5

    Vår festlokal ska vara på gamla väster, nära och bra. M2b gillar stadsmiljö bättre än natur dessutom. Naturfbakgrund på förmiddagen och stadsmiljö efter vigseln kanske. Fotografen råkar vara min vän också så hon får stå ut med att släpas runt hehe :)

  • chrpe
    Äldre 14 May 10:22
    #6

    Jag har fundert lite och jag tackar för allas hjälp. Jag funderar kring ljunghusen och ta kort vid strandbodarna. Alnarp, bokskogen, luftkastellet och rövarekulan. Ska åka runt och kolla vad som kan bli bra. Har ni några tips få rekvisita till lite mer romantiska, flummiga, galna kort?

  • Ellis
    Äldre 14 May 18:44
    #7
    chrpe skrev 2012-05-14 10:22:04 följande:
    Jag har fundert lite och jag tackar för allas hjälp. Jag funderar kring ljunghusen och ta kort vid strandbodarna. Alnarp, bokskogen, luftkastellet och rövarekulan. Ska åka runt och kolla vad som kan bli bra. Har ni några tips få rekvisita till lite mer romantiska, flummiga, galna kort?
    Rosenblad eller något annat ni kan kasta upp i luften, kyss under paraply, gosedjur, om en av er kan sitta på en gunga medan den andre puttar på. Fotografen har säkert många idéer, och det beror ju på hur ni är som person. Ta med något som betyder något för er båda om ni vill ha med något särskilt. Lite lekfullhet i bilderna tycker jag är fint men det är jag :)

    Lycka till :) 
Svar på tråden Malmöbrudpar var ska ni fotografera er?