Visa sin uppskattning och tacksamhet
Det finns många kloka bröllopsplanerare och erfarna brudar där ute. Jag hoppas att någon av er kan ge mig lite tips och hjälp nu.
Vi har fantastiska vänner och familj som erbjudit sig att hjälpa till med allt vi kan tänkas behöva stöd med under bröllopet. Från början hade vi tänkt fixa allt själva, men vi har förstått att det kanske inte är det bästa tänkbara upplägget om vi är stressade och inte hinner prata med folk efter vigseln och på festen. Därför har vi nu släppt ifrån oss ansvar för de flesta praktiska grejer som behöver fixas under dagen.
Vi är så tacksamma och rörda över att folk utan tvekan ställer upp och vill hjälpa oss och övriga gäster att få en så fin och avslappnande dag som möjligt. Det känns otillräckligt att bara försöka säga det, så helst skulle jag vilja hitta på någon bra present att ge till de personer som kommer att avlasta oss. Problemet är att vi inte har speciellt mycket pengar att röra oss med tiden fram till bröllopet så jag vet inte hur vi ska lyckas spara undan extra för att ge våra nära och kära de presenter de verkligen förtjänar.
Någon som har tips på billiga men fina gåvor? Eller idéer på annat man kan göra för att visa sin uppskattning?