• solis

    Indien eller Thailand

    Vi har funderingar på att gifta oss utomlands i Indien eller Thailand. Ser nog framför oss en enkel men vacker ceremoni på en strand. Nu vill vi gärna ha tips och erfarenheter från er som planerar detsamma eller har varit med om det. Hur går man till väga?? Glad

  • Svar på tråden Indien eller Thailand
  • goyan

    Åh, vad roligt! Jag hade valt Indien eftersom det är lite annorlunda. Thailand är ju lite som ett annat Sverige. Men sen kanske jag är lite partisk, för jag är halvindisk. :)

  • georgialee

    Jag har varit i båda länderna och jag ÄLSKAR Indien! Alltså om ni åker till Goa så rekommenderar jag Palolem eller Agonda beach - två paradisstränder! Vi åkte runt till massor av olika ställen men dessa två var de finaste. Jag hade valt Indien just för att det för det första är trevligare, SÅÅ mycket billigare och de flesta talar engelska bättre än oss svenskar, godare mat, större hänsyn och respekt från både turister och befolkningen och underbara invånare. 

  • solis

    Vi har också rest i Indien tidigare och gillade verkligen landet, människorna och atmosfären. Hade gärna valt Indien men har så svårt att få fram information om hur det fungerar att gifta sig där...
    Skulle vilja hitta en sk weddingplanner i Goa-området som kan hjälpa oss!!
    Hoppas på att få lite tips här!!
    Det är därför vi har Thailand som alternativ för det är lättare att hitta information på nätet och olika alternativ där.

  • solis

    Tack!! Dessa ska vi kolla in!!
    Är det någon som har liknande siter för Thailand???

  • jonnagoransson

    I Thailand finns det en uppsjö med bröllopskoordinatorer.


    Jag ska själv gifta mig där i december, och är mitt inne i all planering just nu.


    Den bröllopskoordinatorn som jag har är tyvärr inte aktiv längre så har blivit slussad vidare, till ett super trevligt par som ska hjälpa oss och tror att det kommer att bli toppen.


    Men jag har förstått att Lanta Divers ska vara väldigt duktiga, de håller till på Koh Lanta. Sen vet jag att det ska finnas en till som heter travel insight, tror jag inte helt hundra på vad de heter. men det är också på koh lanta.


    Vi har även haft vänner som gift sig i Thailand och jag kan säga att de blev besvikna, de gifte sig i Phuket och hade bara närmsate familjen med och sen jag och min sambo som är vänner till dem. De valde ett super flott ställe, men kontenan blev att en öl kostade 500bht istället för 50 som de brukar kosta. Samt att en flaska vin kostade ca 2000 svenska kronor. Och det var inget dyrt vin egentligen. Så lite beroende på vilken budget man har och vilken sorts bröllop man ska ha, så bör man ta reda på även dessa detaljer runt sitt bröllop. Man kunde även endast betala kontant, vilket ledde till att ingen hade råd med mer än två öl...

Svar på tråden Indien eller Thailand