• Äldre 3 May 15:22
    1772 visningar
    2 svar
    2
    1772

    Hjälp med gäster

    Jag har börjat fundera rätt mycket på våra gäster till bröllopet. Vi har ju sagt 73 gäster. Men nu så har ett par, det vill säga två stycken börjat bli lite lösa på listan. Är så sjukt less på allafall den ena av dom. Jag vet inte ens om man kan kalla henne vän? Bekant? Ska man bjuda bekanta på sitt fina bröllop? Jag vet inte. Jag vet att det finns rätt många gäster och mina vänner som tycker jag inte ens borde ha tagit med dom överhuvudtaget. Men eftersom hennes sambo är vän med min sambo kanske man bara borde bjuda in han! MEN då kommer ju inte han komma. Fast etiketten säger att endast om man är gift eller nyförlovad och planerar bröllop innom ett år skall man bjuda personerna som par. Men sen har jag funderat och funderat och funderat. På någotvis gillar jag ju ändå dom här personerna, killen är ju riktigt social och trevlig. Senast när vi hade vår förlovningsfest var det många som sa efteråt att han den där han var mig en riktigt rolig prick och fy fan va trevlig han var. Sen kom ju Tobias födelsedag och jag tänkte att jag väntar och ser ifall dom skickar någon grattis hälsning, ni vet så som VÄNNER gör. MEN ICKE!! Inget kom och inte ens efteråt... Nu vet jag verkligen inte om jag ska bjuda dom eller inte? Vad hade ni gjort? 

    Känner att jag behövde skriva av mig!


  • Svar på tråden Hjälp med gäster
  • LiveFo­rever
    Äldre 3 May 15:33
    #1
    Victoria skrev 2012-05-03 15:22:46 följande:
     Fast etiketten säger att endast om man är gift eller nyförlovad och planerar bröllop innom ett år skall man bjuda personerna som par. 
    What?! Man bjuder alltid par Skrattande
    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • Dazzle
    Äldre 3 May 15:47
    #2

    Vår gästlista ändrade sig från dag till dag. Särskilt sista tiden innan kallelsen gick ut.

    Jag tycker att man ska bjuda par. Vill man ha den ena i sitt liv får man acceptera den de valt och som de utforskar livet med. Gamla seder och traditioner skrevs vid en tid då man inte levde i prova-på-relationer som vi gör idag. Hade min sambo fått en inbjudan till ett bröllop utan mig där vi flera gånger träffat/umgåtts med paret så hade jag sett det som en pik och hade haft svårt att acceptera att min sambo skulle gå.

    Vi har ett par inbjudna där jag önskar att den ena tackar nej, men måste acceptera om det för att mannen betyder något för min sambo.

    Vi har valt gäster efter folk vi vill ha i vårt liv i framtiden och även några vi inte umgåtts så mycket med men som vi vill stärka relationen till och visa att vi vill umgås med dem.

    Lycka till!!

Svar på tråden Hjälp med gäster