• Äldre 3 May 09:42
    3000 visningar
    6 svar
    6
    3000

    Hjälp vad ska vi välja ??

    Hej vi kan inte alls bestämma oss vad vi ska ha för efternamn min m2b har ett av sveriges vanligaste Efternamn Olsson och ja har ett av Danmarks vanligaste Jensen Men båda älskar sitt efternamn vet inte vad vi ska välja vi provade att sätta ihop dom och tycker att jolseen låter ganska bra Vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp vad ska vi välja ??
  • Äldre 3 May 10:16
    #1

    Personligen gillar jag son efternamnen just for att de ar sa svenska och traditionella och jag har markt en trend i att ta brudens efternamn om maken har son efternamn men inte bruden. Jag tycker man ska bevara svenska traditioner - hur vanliga dem an ar Darfor rostade jag pa Olson

  • tweety
    Äldre 3 May 21:15
    #2

    Tycker Jolseen är väldigt fint.

  • Strawb­erry
    Äldre 3 May 21:21
    #3

    Personligen tycker jag att Jolseen låter konstigt och inte känns "rätt" när man säger det. Jag röstade på Jensen då jag gillar det efternamnet bäst (är dans) och har väldigt svårt för -son namn.

  • Äldre 3 May 21:29
    #4

    Ska det vara Jolseen eller Jolséen? Jolséen tycker jag är fint annars röstar jag för Jensen.

  • Äldre 4 May 07:58
    #5

    Ja Jolséen men uttalas det inte likadant? Två ee blir ju som när man använder apostrof eller?

  • Äldre 4 May 14:36
    #6

    Jolséen är betydligt finare...och det är lite skillnad faktiskt ;) Men inte Olsson.

Svar på tråden Hjälp vad ska vi välja ??