• J8783

    Tips mot fötter som glider i skor med klack?

    Jag behöver tips, jag har ett par ballerina skor med inbyggd klack på 4 cm. Som jag ska ha till vigseln. 
    Jag behövde gå in dom och har så gjort en hel dag på shopping, Jag fick tryck skav under fötterna av dom.

    Bränner och svider i fotsulorna, och hälen. Finns det tips om vad jag kan andvända emot detta? Dom var jätte sköna att gå med nån enstaka minut men inte en hel dag Rynkar på näsan 

    Vad är bäst mellan school party feet eller annat märke?

    Jag är ovan med ens 2-3cm klack, och fick jätte ont.. Efteråt kändes det som att gå med böja ostbåge fötter.

    HJÄLP!!  

  • Svar på tråden Tips mot fötter som glider i skor med klack?
  • viqueur

    kan du inte prova med gå en liten stund med dom åt gången? en hel dag med klack när man är helt ovan är väldigt mycket. börja med typ en halvtimme eller något och öka succesivt, i den takt du kan.

  • J8783

    Ja vad bra det ska jag prova. Tror du det hinner vänja till sig innan 4 veckor? 

  • viqueur
    J8783 skrev 2012-04-28 22:49:24 följande:
    Ja vad bra det ska jag prova. Tror du det hinner vänja till sig innan 4 veckor? 
    ingen aning... men det var så vi gjorde när jag dansade tåspets.. i början fick vi ha dom x antal övningar och efter typ tre gånger ökades det till halva lektionen osv.. 
  • teddy

    sen finns de ju gele-inlägg o jag vet inte allt, du får testa :)

  • BettyBoop

    Scholl party feet är guld!! Det är STOR skillnad på Scholls och billigare kopior. De billigare jag har provat har jag fått slänga eftersom de varit för hårda. Inte kännts hårda i paketet men när de varit på plats så har de bara gjort ont, medan Scholls avlastar och är mjuka. Jag har dem ALLTID i högklackade skor. Brukar även sätta gelé på insidan av skons häl om skon är hård. Finns speciella sådana remsor man kan klistra in som är till för just hälen. Minns inte vad de helter. Brukar innebära att jag får gå upp en halv storlek i skor men det är det väl värt för skillnaden är så stor.

    Ett annat tips om det inte är för hög klack i skorna är Scholls hela iläggsulor. Blir så himla mycket mjukare att gå i skor med sådana. Billigare skor brukar tyvärr vara lite hårda och eftersom jag gillar skor men ogillar att spendera flera tusen på ett enda par när man kan få flera olika fina par  för samma pengar.. så har jag experimenterat en massa med just sulor. Och enligt mig så ligger Scholl hästlängder före ALLT annat jag provat.

    Lycka till. Glad

  • J8783
    BettyBoop skrev 2012-05-02 20:38:25 följande:
    Scholl party feet är guld!! Det är STOR skillnad på Scholls och billigare kopior. De billigare jag har provat har jag fått slänga eftersom de varit för hårda. Inte kännts hårda i paketet men när de varit på plats så har de bara gjort ont, medan Scholls avlastar och är mjuka. Jag har dem ALLTID i högklackade skor. Brukar även sätta gelé på insidan av skons häl om skon är hård. Finns speciella sådana remsor man kan klistra in som är till för just hälen. Minns inte vad de helter. Brukar innebära att jag får gå upp en halv storlek i skor men det är det väl värt för skillnaden är så stor.

    Ett annat tips om det inte är för hög klack i skorna är Scholls hela iläggsulor. Blir så himla mycket mjukare att gå i skor med sådana. Billigare skor brukar tyvärr vara lite hårda och eftersom jag gillar skor men ogillar att spendera flera tusen på ett enda par när man kan få flera olika fina par  för samma pengar.. så har jag experimenterat en massa med just sulor. Och enligt mig så ligger Scholl hästlängder före ALLT annat jag provat.

    Lycka till. Glad
    Tack för bra tips Jag ska deffinitivt köpa Scholls inlägg. Men tror det blir bra med dom för främre sulan. Har en mjuk kant baktill för hälen. Men skulle behöva det till ett par andra klackskor jag har som glappar när man går. Tusen tusen tack!!
Svar på tråden Tips mot fötter som glider i skor med klack?