• joliegirl

    Kan man göra så här??

    Hej


    Vi har planerna på att förlova oss i maj (vi träffades i maj för 18 år sen) och sen gifta oss borgligt i okt då vi ska på en show på kvällen. Tänkte göra det hemligt och i anslutning till att vi lyckats få barnvakt till våra 3 små barn för att gå på en show.


    Ungefär så här ser det då ut :


    kl 14.30 borglig vigsel


    kl 15 inchekning på hotellet ( där vi bokat VIP frukost)


    kl 18.30 Middag i anslutning till showen (showen börjar 21)


    Den enda som vet nåt är min mamma som tar barnen.


    Måste man ha fest och allt som hör till ???

  • Svar på tråden Kan man göra så här??
  • goyan

    Era nära och kära kommer säkert att tycka att det är tråkigt att inte få vara med,
    men jag tycker att man ska få göra exakt som man vill på sin stora dag! Glad

  • Chicita

    Det finns ett par måsten när man gifter sig.

    Godkänd hinderprövning
    Godkänd vigselförättare 
    (eventuellt) vittnen
    Någon att gifta sig med (givetvis Tungan ute )

    Sen finns det vissa saker man måste anpassa sig till, man gör inte hur man vill i kyrkan exempelvis...
    Men annars kan du göra i princip hur du vill.

    Du kommer säkert få höra från besvikna vänner och familjemedlemmar. Men om du förbereder dig på det så behöver det inte svida så mycket.
    Lycka till och ha en underbar dag när den kommer Glad 

  • joliegirl

    Kan ju tilllägga att 2 av mina syskon och min mamma gifte sig i hemlighet och endast en av dom hade fest efter. Nu har vi pratat om att ev bjuda på kaffe och tårta då jag vill göra min egna bröllopstårta dagen efter(en lördag) . Och dom som vill är välkomna dit isåfall. Tänkte även bjuda med min bästa vännina och hennes man på själva vigslen och lunchen då hon var med när jag träffade min man för 18 år sedan .

  • jennie13

    Jag tycker det låter som ett jättemysigt upplägg! :) Go for it!

  • SkövdeSophie

    Hej, Det måste vara två vittnen. Beroende på var ni bor och var ni skall gifta er så kan ev kommunen hjälpa till med vittnen.

Svar på tråden Kan man göra så här??