X et är bitter..
Min m2b har två pojkar. 10 och 14 år. Vi träffades efter att han separerat från deras mamma, det var dock betänketid kvar. Och hans x har sagt till mig att hon hade jättesvårt att komma över skillsmässan. Vilket jag kan förstå.
Det har under tiden som gått snart två år.. varit en hel del problem med att mamman försöker påverka pojkarna att dom inte ska komma hem till oss. När dom har varit här så kan hon trots att pojkarna själv sagt att dom haft jättekul då kan hon säga till min m2b att dom inte alls haft trevligt, att dom beklagat sig när dom kommit hem
Men droppen kom igår...... Då säger hon så här..
Jaha ni ska inte har barn på bröllopet.
Nä svara min m2b, inga andra barn förrutom mina pojkar är bjudna. Dom vet om detta och vi har ställt frågan till dom om dom vill vara med på festen eller ej. Den stora killen har valt att bara vara med i kyrkan, men den yngre ville vara med på festen efteråt också. Detta har vi pratat med honom om. Att han får tänka på att det kan bli tråkigt för honom. Dels att sitta vid en trerätters middag och sen att han inte kan komma hem förrän sent. Vi har ordnat både hämtning och lämning. Dock om han väljer att vara med så kan han inte åka hem mitt i om han blir trött osv. När vi pratade med honom om detta så lutar det åt att han också väljer att åka hem efter kyrkan. Vi valde att dom själv skulle få välja vilket dom ville men att dom skulle vara medvetna om förutsättningarna.
Då säger hans X.. JAG SKA MINSANN SE TILL ATT BARNEN INTE KOMMER PÅ BRÖLLOPET ÖVER HUVUD TAGET..
Det värsta är att hon faktiskt påverkar killarna så mycket att det kan bli så.Är så arg och frustrerad. Ser min m2b ledsenhet.. Jag visste att det skulle bli så här.. trodde bara inte hon var så dum att hon skulle säga det rätt ut. Hur kan man som mamman bete sig på det viset`? Det enda hon vill är att försöka förstöra vår bröllopsdag. Jag vet ju att min m2b hemskt gärna vill ha pojkarna med på själva vigseln. Och dom har ju själv tidigare sagt att dom vill komma...
Det hör till saken också att hon själv träffat en ny man, dom är förlovade och enligt vad hon sagt så ska dom gifta sig i sommar. Jag trodde i mitt enfald att hennes bitterhet/ elakhet skulle lugna sig eftersom hon själv träffat en man. Men just nu känns det som att det är ett spel för gallerierna "hon vill inte vara sämre"
Vi gifter oss i slutet på maj månad.. o jag tror att det bara kommer att bli värre och värre denna månaden..allt för att försöka förstöra..
Det värsta är att se hur dåligt min m2b mår..han älskar sina pojkar och vill ju ha dom där på våran dag.