Anonym (what?!) skrev 2012-05-14 13:17:31 följande:
Vi har önskat oss bidrag till ett matbord, vad kostar ett sånt? 2000? Känns pinsamt dyrt men folk tjatade så in i he-ete om att vi var tvugna att önska oss ngt.... Min enda önskan var att folk skulle komma på festen, resten struntar jag i.
Så ja, jag skulle aldrig någonsin önska mig en servis för 10.000 kr. Att skriva en önskelista på någon servisaffär känns bara så jäkla girigt. Jag vet att många gör så men jag kan bara inte låta bli att få dåliga vibbar av det. Usch!
Det var helt underbart när makens kusin gifte sig och vi fick veta att dom var registrerade på Cervera.
Vi köpte en tallrik och en assiett. Det blev ungefär 500:-
Dom hade varit duktiga och valt saker i alla prisklasser. Allt från typ 50:- och upp till flera tusen.
När dom hade paketöppning dagen efter så visade det sig ju att kaffekopparna dom önskat sig såldes i tvåpack och dom hade önskat sig ett dussin som jag skrev ovan.
Dom fick några fler dubletter, men det var för att några hade gått in och frågat efter listan, men sen inte handlat det i samma butik som dom frågade om önskelistan i, så dom blev inte avbockade...
Men det var ju bara att lämna tillbaka och byta ut
Istället för att jaga runt och fråga alla vad dom önskade sig eller köpa den där traditionella glasvasen eller brödrosten så kunde vi alltså köpa två delar ur serien dom ville börja samla på.
Vi visste att våra pengar var välinvesterade, då det var något dom skulle bli glada åt och som dom verkligen ville ha. Och det är mycket värt för mig som gäst.