Hur ser era tider ut?
Hallå där,
Jag försöker få ett grepp om allting som måste fixas på bröllopsdagen och ungefär hur mycket tid allt kräver.
Så hur ser det ut för er? Vad har ni för tidsplanering med alt fix, hår, påklädning, fotograf osv.
Hallå där,
Jag försöker få ett grepp om allting som måste fixas på bröllopsdagen och ungefär hur mycket tid allt kräver.
Så hur ser det ut för er? Vad har ni för tidsplanering med alt fix, hår, påklädning, fotograf osv.
Hej
För oss tar frissyren 1,5 timmar, fotograferingen minst 2. jag har inte så klomplicerade kläder och smink så. Vi räknar med 3,5 timmar med allt.
Jag har tänkt 2h till hår och makeup, en kompis som fixar det så lite extra surr skadar inte om det blir tid över! Sedan 2 h till fotograferingen.
Har ni något tidsutrymme innan vigseln?
Jag har tänkt 2h till hår och makeup, en kompis som fixar det så lite extra surr skadar inte om det blir tid över! Sedan 2 h till fotograferingen.
Ja, när foto, påklädning och frisyr är klart har vi ca 45 min till 1 timme innan vigseln att bara andas. Vi ska åka en jenkare till vigseln så det behövs 45 minuter för det.
Före frisyren har vi från morgon fram till lunch för oss själva. (Lyxigt, va?) Vigseln är först kl 17.00
10.30 Frissa+smink
12.00 Lunch
12.30 påklädning
13.00 porträttfoto. (med samma fotograf som följer oss under dagen) Mellanmål med.
14.30 anländer till kyrkan.
15.00 vigsel
16.00 transport till festplatsen, mellanmål i bilen.
Vi har ganska gott om tid, frisyren är enkel och vi äter på samma hotell som vi bor och där påklädningen är. Det tar bara 5 min att gå till frisören, så vi har inga transporter förrän vi åker iväg med fotografen för porträttbilder. Jag är mest nervös över att inte äta och dricka tillräckligt. Blir helt odräglig om jag inte äter.
Gubben fixar brudbuketten medan jag är hos frissan, han hår går så mycket snabbare.