• Vilse

Vilken slöja till klänningen?

Jag har så jäkla svårt att se framför mig hur det kommer se ut, så jag behöver er hjälp med att välja slöja.
    Klänningen jag kommer ha är en Aspera 4471.

Har ni någon annan slöja ni tror kan vara snygg till får ni väldigt gärna visa den :)
    (ni ser fler och större bilder i länkarna)

Min klänning (jag kommer ha långt hår på bröllopet):

Slöja 1
    www.lightinthebox.com/one-tier-cathedral-wedding-veils-with-lace-applique-edge_p211307.html

Slöja 2
    www.ebay.co.uk/itm/Ivory-1-Tier-Tulle-Lace-Edge-Elbow-Wedding-Bridal-Veil-Headpieces-/170782701294&hash=item27c37136ee

Slöja 3

www.dhgate.com/2-t-white-wedding-bridal-veil-with-comb-edge/r-ff8080812d2c56e9012d2ca984653d1e.html

Slöja 4
    Formen/modellen på denna gillar jag bäst
    www.dhgate.com/2011-hot-style-1-layer-160cm-tulle-lace-edge/p-ff8080812c9655fa012ca62cc3a61234.html

Slöja 5
    Riktigt fin - men också betydligt mycket dyrare.
    www.coralsbridal.com/2246-v0002-lace-wedding-veil-headpiece-short-bridal-veil-v0002.html
    (lyckas inte spara ner en bild här)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken slöja till klänningen?
  • Chicita

Skippa spetsen på slöjan helt.
    Eftersom du har en så vacker spetskant på klänningen så kan "fel" kant på slöjan göra att klänningen kommer i andra hand så att säga.

En bandkantad slöja eller möjligtvis en med små strass-stenar i nederkant tror jag skulle vara finare 

• Vilse

Hmm.. När jag provade klänningen så provade jag också med slöja. Och jag tyckte det såg så "fattigt" ut med en vanlig slöja..
    (innan jag bestämde mig för denna så kunde jag knappt tänka mig en slöja med spetskant )

• Chicita
    Vilse skrev 2012-04-23 20:34:24 följande:
    Hmm.. När jag provade klänningen så provade jag också med slöja. Och jag tyckte det såg så "fattigt" ut med en vanlig slöja..
    (innan jag bestämde mig för denna så kunde jag knappt tänka mig en slöja med spetskant )
    Jag tror att det kommer att konkurrera med varandra istället för att komplettera varandra. 
    Många slöjor med spetskant är dessutom inte alls så vackra i verkligheten som på bilden.
    Den jag köpte hade en spetskant som visade sig vara dittråcklad med tunn fiskelina och grovt urklippt så jag fick sitta en hel dag och trimma bort överflödig tyll. Så om du absolut vill ha en slöja med spetskant så köp en i butik så du kan se hur spetsen ser ut i verkligheten...

Anledningen till att många spetsslöjor är så billiga på E-bay mm är att det inte är äkta spets utan broderad och applicerad tyll 
Svar på tråden Vilken slöja till klänningen?