• ElinFalk85

    Herregud 7 dagar kvar!!!!

    På valborg smäller det, får jag jag min älskade thomas till äkta man. en äkta man är han ju ändå men det heter ju äkta man ;). det är helt sjukt!!!, men jag är så lycklig så jag spricker snart... =D

    jag skulle aldrig gifta mig, och om jag mot all förmodan skulle göra det, så skulle det vara diskret borgeligt i stadshuset i en blå klänning. jag skulle aldrig byta bort mitt efternamn....och nu står jag här och ska byra bort mitt efternamn, gifta mig i kyrka i en puffig vit princessklänning..och vet ni det känns jättebra!

    jag hade gett upp hoppet om killar, vilket inte är konstigt pga mitt förslutna (3 våldtäkter, en misshandel, mobbning och ett psyopatex), så kom han tornadon thomas och blåste runt hela min tillvaro.
    han har verkligen sett till att jag har känt mig trygg hela tiden. han är en riktig svärmorsdröm. han är lugn och sansad och skulle adlrig ens kröka ett hårstrå på mig utan min tillåtelse. så fort jag blir ledsen och gråter så gråter han också. en del tycker kanske att det är omanligt, men jag är glad att han bryr sig så mycket. min postraumatiska stress är borta, mycket på grund av hjäten thomas. så många nätter som han har kramat om och tröstat när jag gråtit av mardrömmar av allt som hänt.

    men va deppigt det där lät, vi har ju kul ihop också. jag skrattar minst en gång varje dag, oftast många fler gånger än så. vi har samma värderingar vilket är viktigt för mig, vi tycker om samma saker (även om mitt intresse för att måla naglar och färga håret är mitt eget).
    när han ser mig i ögonen och säger att han älskar mig blir jag alldels knäsvag och det pirrar i hela kroppen.

    Thomas jag är så lycklig över att jag får bli din fru!!!

  • Svar på tråden Herregud 7 dagar kvar!!!!
  • J8783
    Grattis, å vilken underbar klänning. Va romantiskt Vill också gärna höra om mer om ert bröllop
  • ElinFalk85

    vi började dagen med att vakna supertidigt.....så tidgit så solen gick upp och jag nästan inte kunde somna om...mest pga av ett viss numera man pussade på mig...bah! jag gillar INTE att bli väckt...haha.... nåja jag lyckades gosa in mig i hans famn och snarkade åter sött i hans famn. sen var det upp på riktigt.
    jaha eh frukost.....en halv kopp kaffe och en halv macka i små små små bitar.
    försöka tänka på annat än nervositeten.
    ducha.
    jag hade bestämt mig för att göra mig iordning hemma och ha mitt självlockiga hår utsläppt, så det var inte så mycket att fixa.
    så jag försökte ta det lugnt fram till lunch...med betoning på försökte. haha.
    thomas gick och köpte take away (wok) och hämtade upp buketterna.
    jag åt men mådde så förfärligt illa av nervositet. dessutom så nös jag och hostade (är förkyld, såååå typiskt).
    tog stora tuggor och tänkte bara på att tugga och svälja.
    sen var det dags att fixa sig iordning. håret först.
    kammade bak håret och satte i diademet och sen drog jag fram lite hår på sidorna och nålade fast håret och diademet diskret med massor med fluff (hår) över.
    och sminker.
    där blev det först katastrof!!
    jag hade köpt ett nytt rouge...som gjorde att jag såg ut som thomas örfilat mig eller nått, så jag fick ta bort sminket på halva ansiktet och göra om all primer, fonundation, och puder och så på med gamla rouget....mycket bättre. en diskret sminkning med en twist blev det. (det kommer fler bilder).
    sen var det dags att åka iväg till kyrkan med taxi.
    (skulle byta om där).
    så in med klänning och underkjol (inpackat), blombuketter, handväska och en påse med lite muffins som jag bakat till brudföljet som skulle komma tidigare.
    alla kommer dit och vi snackar skit och försöker lugna mig som nästan studstar på väggarna.
    ok dags att klänga på mig sig klänningen...men vart fan är tärna 1 som ska snöra den.
    jag i panik börjat nästan gråta.
    alla letar.
    nej hon syns inte till.
    tärna två och fästmannen börjar snöra.
    tärna 2 måste på toa och tärna 1 kommer inrusande och halvskriker FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT.
    lugnet är återställt.
    tärna 1 snör klänningen.
    puh nervositeten stiger.
    tärnor och marchalk ställer upp sig. vi ställer oss vid ingången. dörren är stängd och klockorna ringer.
    JÄTTELÄNGE tyckte jag.
    så börjar vår ingångsmusik och vaktmästaren öppnar. vi tittar på varandra. alla tittar på oss.
    vi går hand i hand, jag går fort och thomas saknar ned oss. jag möter allas blickar och ler från öra till öra.
    är så stolt.
    vigsel.
    vi säger ja och säger löfterna efter prästen.
    det är magiskt.
    utgångsmusken börjar och vi vänder oss om.
    alla fotar.
    hand i hand går vi ut och jag känner mig så stolt och vi ser på varandra.
    gömmer oss igen.
    alla ställer upp sig utanför och vi kommer ut.
    mer foton.
    massor med foton.
    puss.
    mer foton.
    mer pussar och foton på pussen.
    massor med lyckokramar.
    och ännu fler och ännu fler.
    vi går bort bakom kyrkan för att fotas av en kompis, hon ska använda dom till sin fotosida, jätteduktig tjej!!
    vi ska köpa några foton för en symbolisk summa av 100kr styck. ingenting ju.
    massor med foton i olika situationer.
    har sett en del på hennes sida och jösses va fina vi är!!
    sen iväg i bilen till lokalen. skramlande burkar bakom och banderoll på.
    en del tutar, vinkar och hurrar för oss när vi åker genom stan.
    vi kommer fram till restaurangen där står alla och väntar.
    mer kramar.
    bruden fryyyyyyser
    in på gården och ta väkomstskål.
    bruden får en sjal.
    mm värmer gott.
    toastmadame håller tal och hälsar alla välkomna
    alla minglar tills maten kommer in.
    servitrisen serveras oss vin.
    jag och thomas ska ta mat först. när jag nästan fyllt min tallrik frågar jag snällt om folk kan tänka sig att komma fram nu, känns lite ensam.
    alla hugger in i på buffébordet, som var den bästa buffén jag någonsin ätit.
    massor med tal mellan tuggorna.
    och en rolig lek som marschalken kommit på.
    vi ska ta varsin av våra skor i varsin hand och sen stå med ryggarna mot varandra och svara (genom att hålla upp rätt persons sko) på en massa roliga frågor, så som vem som städar, vem som lagar mat, vem som stökar ned mest osv. alla gapskrattar.
    haha.
    sen tårta och kaffe och herrejösses vilken god tårta (det blev massor över som vi gottat i oss, nu har vi fryst in resten).
    ned i partyvåningen.
    mitt tal till thomas och första dansen.
    alla ungdomar börjar dansa när första låten spelat klart.
    de lite äldre går upp och sätter sig där uppe.
    bruden är trött, jättetrött.
    efter nån timmes dans orkar jag inte mer så vi åker hem.
    de flesta har redan gått och vi andra unga orkar inte heller.
    dagen efter, mousserande vin och tårta till efterätt och öppna paket. sååå roligt =).
    skrev upp allt vi fick från folket så vi kan skicka ut personliga tackkort.
    iväg till yasuragi hasseludden (japanskt spa-hotell) och myspysa i ett dygn.

    =)
    så gick det till i stora drag när prinsessan elin fick sin prins thomas på valborg 2012.

  • ElinFalk85
    vinterfost skrev 2012-05-03 08:40:54 följande:
    Åh vad jag längtar till min egen dag nu!! :)
    njut av dagen...för den går fort...jättefort när väl hela karusellen rullat igång.

    här är vi på kompisens fotosida : minipixlar.se/2012/05/01/elin-thomas/
    hon är JÄTTEDUKTIG och skulle lätt kunna försörja sig som fotograf om hon ville.
  • J8783

    Så vackra ni är/var. Va lycklig du såg ut Solig Längtar mer och mer efter min egen dag

  • Power of Love

    Grattis!  Tycker verkligen som det låter att du har hittat en toppen man, värd att dela livet med. Ni var jättefina och vilket härligt sätt du beskrev er dag.Glad

    Jag önskar er all lycka i framtiden Solig 

  • ElinFalk85

    Vi ÄR lyckliga.... =D. och han är den bästa mannen som finns, så snäll så det går inte att föreställa sig.
    myspysen nummer ett.

  • ElinFalk85

    Ja nu sitter jag här i vårt hus som vi har flyttat till i en annan stad och det är snart valborg 2013...vår första bröllopsdag =D.
    Den kommer firas som så att maken jobbar halva dagen och frun dödar kroppen lite på gymmet, sedan på kvällen blir det fin middag på snoffsig restaurang och frun har på sig klänning och maken kostym =).
    Det här året har gått så fort och jag är fortfarande lika snuttigt nykär som den dagen thomas frågade mig om jag ville bli hans fru =).

  • ElinFalk85
    CoG skrev 2013-04-27 13:08:01 följande:
    STORT GRATTIS i efterskott.

    Önskar er en härlig första bröllopsdag!
    tack tack =).
  • annapia

    ElinfFlk85: Grattis till bomullsbröllopsdagen! Vilken fin berättelse du skrivit om Er stora dag. Kunde verkligen leva mig in i din underbara dag. Du ser fantastisk ut i din klänning, passade dig perfekt


    Kanske dags att starta "trådar" för respektive bröllopsdag? Obestämd Bommulsbröllop, pappersbröllop etc. Får kanske ta tag i det när jag själv firar ett-årig bröllopsdag.

  • ElinFalk85
    annapia skrev 2013-04-28 12:10:52 följande:

    ElinfFlk85: Grattis till bomullsbröllopsdagen! Vilken fin berättelse du skrivit om Er stora dag. Kunde verkligen leva mig in i din underbara dag. Du ser fantastisk ut i din klänning, passade dig perfekt


    Kanske dags att starta "trådar" för respektive bröllopsdag? Obestämd Bommulsbröllop, pappersbröllop etc. Får kanske ta tag i det när jag själv firar ett-årig bröllopsdag.


    ja varför inte =).
    Tjockisfrun har under året gått ned 20cm i midjan så nu är hon inte fet längre :P
    (jag var faktiskt fet, men jag hade korsett så det syns nog inte på bilderna).
    han ger mig ingen mat min man....haha skojja bara! =).
Svar på tråden Herregud 7 dagar kvar!!!!