• Äldre 23 Apr 12:09
    3176 visningar
    14 svar
    14
    3176

    För syskonen!

    Hej!
    Jag har en tanke om att jag väldigt gärna vill ge alla syskonen ( 8 st totalt) en blomma eller liknande som de har på sig under bröllopet. ex alla bröder har en enklare corsage på bröstet fast att de inte är med i själva vigseln.
    Tänker mig en enkel lila blomma.

    Men vad ska systrarna ha då?

    Hela grejen är bara att jag vill att alla känner sig delaktiga och att jag tänkt på dem, och att alla kan se att det är syskon. Tänkte att det kunde vara fint.

    Har ni några idéer? 

  • Svar på tråden För syskonen!
  • aniara
    Äldre 23 Apr 12:34
    #1

    Någon form av handledsbukett?


    Googla på wrist bouquet.

  • Äldre 24 Apr 12:01
    #2

    ja jag har funderat på det med, någon enklare. 
    Men vad du tycker du? Är det en tramsig idé? Min m2b tycker det är lite onödigt..? 

  • Äldre 26 Apr 19:41
    #3

    Ingen som vill hjälpa mig med sin åsikt! Hade verkligen hjälpt mycket..

  • Green
    Äldre 26 Apr 19:48
    #4

    Fin tanke men kanske lite "onödig".
    Kan ju kanske bli så att ditt val av blomma inte alls matchar deras klädsel och då blir det ju lite fel.

  • blacko­pal
    Äldre 26 Apr 19:49
    #5

    Jag tycker det är en fin idé!
    Gå på din magkänsla vad du själv hade tyckt :)
    Kan inte tjejerna få någon hårblomma?

  • Green
    Äldre 26 Apr 19:50
    #6

    Tror förresten att syskonen givetvis uppskattat gesten men inte att dom skulle känna sig bortglömda eller inte delaktiga om du inte gjorde något sådant.

  • Mela01
    Äldre 26 Apr 20:24
    #7

    Tycker det e en jätte fin tanke, jag skulle ha uppskattat det mycket Glad

  • Äldre 28 Apr 12:06
    #8

    tack för era åsikter.
    Jo hårblomma har jag oxå tänkt på. men sen vet man inte hur de ska ha håret? Man kan ju fråga viljen färg de ska ha på sina klänningar.. ?

    Jag vet inte.. jag hade blivit väldigt glad iallafall, men inte trott att jag var bortglömd!
    Ni har inte andra idéer? Det behöver ju inte vara blommor!

     

  • Anneli­256
    Äldre 28 Apr 12:13
    #9

    vilken färg har du själv valt i brudbuketten?? Du har kanske redan en färg som passar till det mesta. Om du frågar dom om vilken färg dom ska ha på klänning så blir det inte någon överraskning. En söt tanke..även om det är ni som är i centrum denna dag.Så om ni känner att ni vill göra det så tycker jag att ni ska det. Mina tre söner ska gå med bröllopsföljet för att "överlämna" mig.. då tyckte floristen definitivt att dom också skulle ha en blomma, men det är kanske mer självklart. Handledsblomma låter ju jättefint till damerna.

  • Äldre 28 Apr 12:23
    #10

    Varför inte köra på en vit blomma?
    Då passar det ju oavsett vilken färg dom har på kläderna. Och man kan tänka sig att det vita speglar att dom har något med brudparet att göra... 

  • Äldre 1 May 14:27
    #11

    Jag ska ha lila och vitt i buketten. Har tänkt att dom skulle ha lila blomma. Men ja vit hade oxå varit fint =)
    tack för svaren! 

  • sissi
    Äldre 28 Jul 18:58
    #12

    Jag har oxå tänkt på detta och jag tror jag kommer ge bort något armband i silver eller guld:)


     

  • Pyttsa­n
    Äldre 28 Jul 20:21
    #13

    Jag tycker att systrarna också kan ha corsage, varför skulle de inte kunna det?

  • Äldre 28 Jul 20:32
    #14

    Jag tycker att det låter som en jättefin sak att göra, och skulle kunna tänka mig att göra något liknande med min syster när jag gifter mig. Har man bara ett eller två syskon är det i och för sig ganska lätt att be dem vara tärnor/marskalkar, men i ditt fall när det är många så är det ju smart att ge dem varsin blomma eller liknande. Du kanske kan höra med dem vad de tycker, och vilken färg de isåfall föredrar?

Svar på tråden För syskonen!