• GuteCarra

    Söker Näbbkorgar

    Någon som vet vart man kan köpa små söta korgar (helst vita) som brudnäbbarna kan ha rosblad i. Dom som finns på bröllopsidorna tycker jag är både dyra och fula :/

  • Svar på tråden Söker Näbbkorgar
  • GuteCarra
    Chicita skrev 2012-04-22 20:58:31 följande:
    Vilka bröllopssidor har du kollat på?

    Bl a Myheart, littleprinsess mfl, men tyckte de va istort sett samma korgar på alla sidor :/


    Jag har föreställt mig små vita söta i rotting med kanske en rosa rosett på :p Inte lätt att hitta när man har sån klar bild framför sig hehe.

  • Chicita
    GuteCarra skrev 2012-04-22 21:16:06 följande:

    Bl a Myheart, littleprinsess mfl, men tyckte de va istort sett samma korgar på alla sidor :/


    Jag har föreställt mig små vita söta i rotting med kanske en rosa rosett på :p Inte lätt att hitta när man har sån klar bild framför sig hehe.


    Har du försökt på blomsterhandeln? Där borde du kanske kunna hitta rottingkorgar som du sen kan spraymåla och knyta en rosett om Glad
    Eller på ÖB och liknande, där brukar man kunna hitta sådana korgar 
  • GuteCarra
    Chicita skrev 2012-04-22 21:22:15 följande:
    Har du försökt på blomsterhandeln? Där borde du kanske kunna hitta rottingkorgar som du sen kan spraymåla och knyta en rosett om Glad
    Eller på ÖB och liknande, där brukar man kunna hitta sådana korgar

    Tack för tipset, jag ska absolut kika runt på dom ställena :)


    Nån annan som vet eller kanske rent av har att sälja?

  • GuteCarra
    Fästmön skrev 2012-04-22 21:31:54 följande:
    Jag letar själv korgar, har kollat en del på eBay och här på Köp&Sälj. Hittade då dessa;

    www.brollopstorget.se/Annonser/87572?ref=%2FA...

    Det är inte vad jag är ute efter men det kanske passar dej?

    Tack dom var verkligen jättefina och i min smak men tyvärr lite dyrt när man behöver flera och dom bara ska användas i 40min :/


    Hojta gärna till om du hittar fler under din jakt som e lite billigare ;)

  • Storadagen

    Jag har 2 i Ivory som jag ska ha på mitt bröllop 2 juni. Jättefina helt klädda i typ sidentyg med band och små pärlor på

  • GuteCarra
    Storadagen skrev 2012-04-23 14:56:05 följande:
    Jag har 2 i Ivory som jag ska ha på mitt bröllop 2 juni. Jättefina helt klädda i typ sidentyg med band och små pärlor på
    16 juli, så de kan funka :) Vill du maila bild och hur mycket vill du ha för dom?
     
  • BettyBoop

    Haft exakt samma problem som du och idag hittade jag! På Lagerhaus. 59.- stycket. Vita i rotting. Kommer sätta egna rosetter på. Och lägga lite silkespapper i botten för att fylla ut korgen lite så det inte krävs fullt lika mycket rosblad.

    Korgarna är ganska små men kanske för stora om näbbarna är för små. Våra näbbar är 7 och 10 år så det är perfekt storlek för dem. Men ta en titt. Själv blev jag överlycklig!

  • GuteCarra

    Oh tusen tack. De ska jag absolut göra. Nu har vi inte Lagerhaus på Gotland med får skicka svägerskan ;)

  • BettyBoop

    Verkar som att de går att beställa över internet. Såhär ser de ut. Måtten är: höjd 26 cm, längd 25 cm, bredd 20.

    Du kan söka på "korg" på deras hemsida: www.lagerhaus.se

    Blev själv jätteglad så kul att kunna sprida glädjen! = )


  • GuteCarra
    BettyBoop skrev 2012-04-23 20:17:09 följande:
    Verkar som att de går att beställa över internet. Såhär ser de ut. Måtten är: höjd 26 cm, längd 25 cm, bredd 20.

    Du kan söka på "korg" på deras hemsida: www.lagerhaus.se

    Blev själv jätteglad så kul att kunna sprida glädjen! = )


    Ja var inne och kikade och upptäckte den me. Helt klockrena och rosa papper i blir det här med, + rosetter ;) 
    Tusen tack än en gång nu kan jag stryka ännu en sak från listan!
     
  • ksweet
    BettyBoop skrev 2012-04-23 19:05:23 följande:
    Haft exakt samma problem som du och idag hittade jag! På Lagerhaus. 59.- stycket. Vita i rotting. Kommer sätta egna rosetter på. Och lägga lite silkespapper i botten för att fylla ut korgen lite så det inte krävs fullt lika mycket rosblad.

    Korgarna är ganska små men kanske för stora om näbbarna är för små. Våra näbbar är 7 och 10 år så det är perfekt storlek för dem. Men ta en titt. Själv blev jag överlycklig!
    Jag leter också efter korgar.. jag vill inte betala för dyrt ..Tusan Tack ... jag ska kolla i Västerås ...
Svar på tråden Söker Näbbkorgar