• Evis01

Missförstånd..

Kort och gott.

Vi ska gifta oss, sambon vill bjuda enbart de allra närmaste.
    Jag hade gjort en lista på de närmaste och totalt skulle det bli 4o st. + vi.

När jag nämnde för sambon hur många, blev hans reaktion: Så många Förvånad
    - Ja, eftersom att du har så många syskon och inte jag (en bror), vill jag bjuda de få nära vänner jag har istället.
    - Jag skulle bara kunna fara och skriva på papperen så är det klart sen. Skämtade han..

Känner mig så... låg nu. Eftersom att han redan från början bara vill ha det litet. Och jag missförstod honom Skäms Mitt fel, jag vet..

Nu vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Ska vi bjuda bara våra föräldrar och min farmof (ingen utav hans mor-far föräldrar är i livet) och då bjuda på middag på en herrgård? Eller en enklare middag (finare) middag hemma?
    Och sedan bjuda in vänner och bekanta på fest.

Hur har Ni gjort, Ni som haft det rikigt litet?

Hjälp...?

• Svar på tråden Missförstånd..
  • LillaEllan

40 st är väl litet? Inte riktigt litet men litet. Vi har bara bjudit det närmasta och då menar jag bara det närmsta vi har tagit bort kusiner osv. Och vi blir 80ST! 

minsta möjliga, jag skulle gärna vilja ha det mindre men det är omöjligt. Det är dessutom bara min släkt  min sambo har 11st på sin sida :D

Det har dock inte vart ett problem för oss utan min sambo vill ha med hela min släkt , han ser dom som sin mer än sin egen. 

• Evis01

Oj, ni är en stor familj hör jag Skrattande Kul!

Jo, jag skulle mer än gärna vilja bjuda in alla våra kusiner också och då skulle vi lätt (!) hamna över 100 pers!

Men eftersom att min sambo verkligen inte vill stå i händelsernas centrum, inte jag heller, så drar vi åt snörlinan rejält.
    Han tyckte att vi kunde bjuda in enbart hans syskon och min bror + repektive, samt våra föräldrar Dock inga barn, bara våra.

Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra för att det ska bli så bra som möjligt... Tyst

• puhig

Vi hade så litet - att ingen visste om det! Vi valde att inte ha med någon för annars skulle det bli svårt att välja ut vilka som skulle vara med och inte. 
    Vi gifte oss och åkte på en egen slottsweekend.

Nu planerar vi en fest i höst istället och i efterhand visst det var lite tråkigt utan fest men den kommer, och det trevligt att bra få rå om varandra och verkligen känna att det var vår dag! 

• Green

Det bästa är väl kanske att ni gör listan tillsammans och inte tänker var och en på sitt håll?!

Skriv upp i ordning och hur viktigt det är att dom blir bjudna.

Jag har väldigt lite släkt (närmsta familj) mot min sambos men det blir nog bra ändå.

Dom som är direkt knutna till mig är 6 st.
    Dom som är släkt med gubben är 17 st (då är barnen också bjudna)
    Sen fyllde vi på med dom vänner vi ville ha med så vi blev strax under 40 st. Anser det som rätt lite ändå.

• Green

Varför kör ni inte vigsel med enbart dom närmsta och sen rejäl fest på kvällen för alla?
    Alt, vigsel med bara er två och sen fest ?

• LillaEllan
    Evis01 skrev 2012-04-22 15:17:09 följande:
    Oj, ni är en stor familj hör jag Skrattande Kul!

Jo, jag skulle mer än gärna vilja bjuda in alla våra kusiner också och då skulle vi lätt (!) hamna över 100 pers!

Men eftersom att min sambo verkligen inte vill stå i händelsernas centrum, inte jag heller, så drar vi åt snörlinan rejält.
    Han tyckte att vi kunde bjuda in enbart hans syskon och min bror + repektive, samt våra föräldrar Dock inga barn, bara våra.

Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra för att det ska bli så bra som möjligt... Tyst
    Haha jaa! Nej det försår jag, gillar heller inte att stå i centrum men och andra sidan vill ha jag med alla mina när och kära på min bröllops dag :)

Tycker att det är rättvist att du kan ha med ngra av dina vänner när han har så pass mycket mer folk. Kan ni inte sätta er ner tillsammans och skriva listan :) 
  • Evis01
    Green skrev 2012-04-22 15:42:42 följande:
    Varför kör ni inte vigsel med enbart dom närmsta och sen rejäl fest på kvällen för alla?
    Alt, vigsel med bara er två och sen fest ?
    Ja, det vore något faktiskt :)
    Men äldste sonen (9 år i sommar) har varit på ett par bröllop och varit helt impad (!!!) av dem bröllopen. Så på ett sätt hade jag velat ha ett rejält bröllop för hans skull :/
    Men en rejäl fest på kvällen är inte alls helt galet! :)
Svar på tråden Missförstånd..