• Happy Bride

    Lite ändrade planer-hur ska jag skriva?

    Pga lite tajt budget så måste vi skära ner på bröllopsgästerna under middagen. Tänkte endast bjuda släktingar på middagen och vissa kompisar som reser långt. Resten är jätte välkomna på vigseln och efter middagen. Hur ska vi skriva i deras inbjudan? Känns nog lite snopet för de övriga gästerna som ej blir bjudna på själva middagen. De tar nog säkert de för givet och de lär nog kanske bli besvikna, men vad ska man göra när budgeten blev lite för tajt...

  • Svar på tråden Lite ändrade planer-hur ska jag skriva?
  • Mallan1983

    Annars går det ju att ta ut en avgift för festen och då ha råd att bjuda alla på middagen om ni vill bjuda alla

  • Happy Bride

    njo, men vet hur våra vänner tänkter. Betala för att få gå på bröllop....

  • Cosy

    Ni är välkomna att bevitna vigseln mellan xx oxh xy 
    Efter vigseln är ni välkommna till plats a vid tid z för att fira brudparet. sen vad som händer emmelan har de inte med att göra
     


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Happy Bride
    Cosy skrev 2012-04-22 10:34:45 följande:
    Ni är välkomna att bevitna vigseln mellan xx oxh xy
    Efter vigseln är ni välkommna till plats a vid tid z för att fira brudparet. sen vad som händer emmelan har de inte med att göra
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Tack, kort och bra =)
  • lyckliga jag

    Gör två olika inbjudningskort, ett för dom som är bjudna till middan och ett annat till dom som bara är bjudna på festen, men var tydlig med då att det bara är fest och inget ätbart så att dom har ätit innan.

  • FelizLane

    Vi gjorde två inbjudningar. Och i den till de som får komma på vigsel och fest står att middagen hålls tidigare med släkten..

Svar på tråden Lite ändrade planer-hur ska jag skriva?