• Lovelydays

Maldiverna 2012!

Hej! En ny (blivande) brud här på bt :) så himla roligt att läsa om andras bröllopsplaner! Jag och min blivande ska gifta oss i sommar på Maldiverna, helt fantastiskt! Vi kommer viga oss borgerligt på Landvetter airport hotell dagen innan och ha bröllopsmiddagen för familjen där :) Sen sover vi i sviten för att dagen efter hoppa på planet. Vi kommer ha cermoni och vår "riktiga" bröllopsdag på Maldiverna :) Någon mer som planerar att gifta sig på Maldiverna eller ska dit på bröllopsresa?

• Svar på tråden Maldiverna 2012!
  • KhiraLii

Vi kommer förmodligen åka dit på bröllopsresa i oktober. Har ni något resebolag som arrangerar resan eller bokar ni allt själva? Har ni hört något mer om oroligheterna som var i början av året?

• bruden2012

Vilken kul idé, jag och min blivande ska till maldiverna på bröllopsresa i två veckor, vi åker sista veckan i juni och är tillbaka i mitten av juli :)vilken ö ska ni till om man får fråga :D 

• gbg2012

Vi ska åka dit på bröllopsresa i slutet av november är det tänkt. =)

• Lovelydays

Åh va roligt att höra :) KhiraLii: Vi har efter mycket research bokat boende med Agoda, och sen flygbiljetter för sig. Vi har sparat väldigt mycket på att göra det då vi fick väldigt mycket dyrare prisförslag från olika arrangörer för exakt samma resa :) Vi har mejlat och fått svar från "vår" ö för att få bekräftelse på vår bokning så allt känns väldigt säkert. Är en sån som alltid vill dubbelkolla allt;) Angående oroligheterna har vi inte hört något om så direkt, inte så vi oroar oss :) bruden2012: Åh det är då vi åker, eller ja, vi åker den 20 juni och är på Vilamendhoo (södra ari atoll) i tio nätter! Vart ska ni? Spännande ska det bli!!

• bruden2012
    Lovelydays skrev 2012-04-22 00:15:27 följande:
    Åh va roligt att höra :) KhiraLii: Vi har efter mycket research bokat boende med Agoda, och sen flygbiljetter för sig. Vi har sparat väldigt mycket på att göra det då vi fick väldigt mycket dyrare prisförslag från olika arrangörer för exakt samma resa :) Vi har mejlat och fått svar från "vår" ö för att få bekräftelse på vår bokning så allt känns väldigt säkert. Är en sån som alltid vill dubbelkolla allt;) Angående oroligheterna har vi inte hört något om så direkt, inte så vi oroar oss :) bruden2012: Åh det är då vi åker, eller ja, vi åker den 20 juni och är på Vilamendhoo (södra ari atoll) i tio nätter! Vart ska ni? Spännande ska det bli!!
    Va spännade det låter, vi valde att boka via fritidsresor för jag tyckte det var för många valmöjligheter annars :D vi ska åka till chaaya reef Eladhoo, hoppas det är varmt på maldiverna då har hört lika olika saker gällande vädret i juni/juli.
  • Lovelydays

Ja det är så man blir knäpp av allt kollande ;) haha! Tack vare mannen som vi tills slut hittade detta jag gav upp långt innan :P Jag tror att varmt kommer det vara både i vattnet och luften men man får vara medveten om regnskurar och att det kan vara molnigt emellanåt :) men känns helt okej då kan man hänga på gymet eller nåt istället :) Hur gifter ni er?

• Amanda547
    Lovelydays skrev 2012-04-22 00:15:27 följande:
    Får man fråga hur du gick tillväga när du bokade allt? och vad får du betala för kalaset? Pm mig gärna om du inte vill skriva öppet. Jag har försökt klistra ihop en lika dan resa som du men vet inte hur jag går tillväga..
  • Lovelydays

Amanda: Vi bokade med Agoda som är en stor hotelbokningstänst online, där sökte vi och jämförde massa olika öar och priser. Vi letade efter en ö som matchade våra önskemål, lyx, mycket aktiviteter, bra snorkling, och hade turen att hitta ett erbjudande på Vilamendhoo Island resort & spa. Vi fick det finaste boendet Jacuzzi water villa, all inclusive, 10 nätter för 32 000:-. Då var erbjudandet fri uppgradering till all inclusive. Sedan bokade vi flygbiljetter för sig och dom gick på ca. 14 600:- och det var med flygpoolen tror jag. Allt som allt ca. 47 000, känns väldigt överkommligt då prisförslagen vi fick från olika arrangörer var en 15 000 dyrare för sämre boende dessutom. Vi har också dubbelkollat med vår ö så allt stämmer och fått bekräftelse därifrån, vi skrev även med att vi ska ha cermoni och ja det blir ju vår bröllopsresa också då dom brukar välkommna brudpar med lite extra romantik, typ bubbel på rummet vid ankomst :) Det är bara att fråga på, kul att kunna hjälpa till :) När planerar ni att åka? Det skiljer något enormt på priserna låg / högsäsong, så vi känner vi kan ta smällen med någon dag regn eller moln för att kunna unna sig det lyxigaste :) Det är ju ett året runt resmål så värmen lär det inte va någon brist på iallafall!

• bruden2012
    Lovelydays skrev 2012-04-22 10:08:01 följande:
    Ja det är så man blir knäpp av allt kollande ;) haha! Tack vare mannen som vi tills slut hittade detta jag gav upp långt innan :P Jag tror att varmt kommer det vara både i vattnet och luften men man får vara medveten om regnskurar och att det kan vara molnigt emellanåt :) men känns helt okej då kan man hänga på gymet eller nåt istället :) Hur gifter ni er?
    Ja det var som sagt mycket att hålla reda på och killen hade lämnat över det ansvaret på mig lite grann så det fick bli fritidsresor :) smidigt. Jag har hört att det ev. regnar lite men det är vi beredda på och vi får helt enkelt hitta på annat att göra under skurarna. Vi gifter oss i Göteborg den 16e juni och åker iväg från köpenhamn den 24 juni. Vi har ca en vecka som vi ska vila mellan fest och resa men jag längar sååå mkt nu :) 
    Jag läste någonstans att hotellet bjuder på skumpa när man är där på bröllopsresa och det är alltid ett plus :D 
  • augustesen
    Lovelydays skrev 2012-04-22 12:26:14 följande:
    Amanda: Vi bokade med Agoda som är en stor hotelbokningstänst online, där sökte vi och jämförde massa olika öar och priser. Vi letade efter en ö som matchade våra önskemål, lyx, mycket aktiviteter, bra snorkling, och hade turen att hitta ett erbjudande på Vilamendhoo Island resort & spa. Vi fick det finaste boendet Jacuzzi water villa, all inclusive, 10 nätter för 32 000:-. Då var erbjudandet fri uppgradering till all inclusive. Sedan bokade vi flygbiljetter för sig och dom gick på ca. 14 600:- och det var med flygpoolen tror jag. Allt som allt ca. 47 000, känns väldigt överkommligt då prisförslagen vi fick från olika arrangörer var en 15 000 dyrare för sämre boende dessutom. Vi har också dubbelkollat med vår ö så allt stämmer och fått bekräftelse därifrån, vi skrev även med att vi ska ha cermoni och ja det blir ju vår bröllopsresa också då dom brukar välkommna brudpar med lite extra romantik, typ bubbel på rummet vid ankomst :) Det är bara att fråga på, kul att kunna hjälpa till :) När planerar ni att åka? Det skiljer något enormt på priserna låg / högsäsong, så vi känner vi kan ta smällen med någon dag regn eller moln för att kunna unna sig det lyxigaste :) Det är ju ett året runt resmål så värmen lär det inte va någon brist på iallafall!
    Åh det låter ju fantastiskt och ett riktigt bra pris :)

Jag har också kollat på Maldiverna som bröllopsresa men det är ju en djungel med hotell, erbjudanden och god knows what :p Ska kolla upp ert hotell, låter som ni kommer få den underbar och lyxig resa - precis så det ska vara när man gifter sig!
  • KhiraLii

Ni som bokar själva, vad väljer ni för flygbolag?

• Sandra och Joakim

Vi åker till maldiverna månadsskiftet oktober/november. Vi ska bo 2 veckor i en Water Villa på Kuredu med All Inclusive. Vi gick genom Ving men dem hade en "bugg" i sitt system förut så de priser dem fick upp när man var i deras butik var helt andra (och mycket dyrare!) än dem man själv fick upp när man sökte på deras hemsida. Hela resan, med flyg boende och transfer, gick på 70 000 men för oss är det en resa man gör "once in a lifetime" så vi var villiga att betala lite för att slippa all oro man får när man bokar allt själv..

Alla som åker till Maldiverna får gärna skriva här hur det var! =)

• Lovelydays

Va kul att det är fler som ska eller funderar på Maldiverna :) Det verkar helt fantastiskt! augustesen: Ja gör det! Det känns verkligen helt optimalt med Vilamendhoo, och dom är lätta att kontakta! Vi sökte flygbiljetter på skyscanner och jämförde priser där, vi åker från göteborg och mellanlandar i Frankfurt för att sen ta den 10 timmar långa flygningen till Male! (hur det nu ska gå flyggrädd som man är :D ) Vi flyger med Condor och Lufthansa, altså samma flighter som t.ex om man bokat via en researrangör, bara att biljetterna är billigare ;) Sandra och Joakim: Det låter riktigt härligt, vi var inne ett tag på Kuredu också. Finns så många fina öar att välja mellan :) Någon oro känner vi inte inför resan då vi har varit i kontakt med flygbolaget som också ordnar med vår flygtransfer samt Vilamendhoo :) Det är verkligen "once in a life time" resa men vi pratar redan om att vi kommer åka dit igen på vår årsdag ifall vi gillar det ;)

• KhiraLii

Ni som bokar allt själva, vet ni om transferplanen slutar flyga vid något viss tillfälle så man måste tänka på det när man bokar flygbiljetten? Man vill ju inte gärna ha en oförberedd natt i Male.

• KhiraLii
    KhiraLii skrev 2012-04-23 13:44:28 följande:
    Ni som bokar allt själva, vet ni om transferplanen slutar flyga vid något viss tillfälle så man måste tänka på det när man bokar flygbiljetten? Man vill ju inte gärna ha en oförberedd natt i Male.
    HIttade själv nu, man måste anlända före 15.30
  • SkövdeSophie

Jag var på Maldiverna -89. Mycket har ju säkert hänt men det var den mest fantastiska snorkling jag varit med om! Vill tillbaka helt klart

• Lovelydays

Skövdesophie: Ja snorklingen lär ju vara helt fantastisk, ser fram emot det så mycket! Det har nog hänt endel sedan dess, vår ö har gjort en helrenovering för bara något år sen :)

• KhiraLii

Har ni koll på om det ingår någon dryck till måltiderna om man väljer halv eller helpension? Vi velar lite mellan att köra halvpension och äta lite mer på a'la carte restaurangerna eller bara All inclusive. Vad jag har förstått så är dryck himla dyrt och man lär ju bli törstig där i värmen så därav kanske man borde ta All I om man inte får någon dryck alls till maten vid halvpension tex.

• Aniara4

Vi åkte till Kuredu på vår bröllopsresa, och blev uppgraderade till Komandoo sista 5 nätterna. Kuredu är väl inte den lyxigaste resorten direkt, och vi valde dessutom beach bungalow, men vi ville inte göra av med alla våra besparingar på en en resa. Flygbiljett sökte vi på Skyscanner, och flög med Sri Lankan Airlines.  Flygresa plus två veckor full board (all inclusive var inte riktigt värt det för oss) gick på under 40 000:-.

Vi åkte i november, och det är en lite opålitigt tid vädermässigt eftersom monsunen vänder då, men det var många fina dagar även om det också regnade en del. En kväll var det ett sjuhelvetes åskväder dessutom, t.o.m. jag som gillar åska tyckte att det var lite VÄL spektakulärt. Det var skönt att ha två hela veckor, då gjorde det inte så mycket att det inte var sol alla dagar.

Om ni behöver övernatta i Malé kan jag verkligen, verkligen rekommendera Sala Boutique hotel. Lyxigt, hemtrevligt, fantastisk service och mycket prisvärt.

Svar på tråden Maldiverna 2012!