• Karlin3n

    Nya eller gamla vänner?

    Hej bröllopshulliganer!

    Vilka prioterar/prioterade ni att bjuda på ert bröllop:
    Gamla vänner, såsom barndomsvänner/nära klasskamrater,  
    eller
    Nuvarande vänner, såsom arbetskamrater/Nufunna vänner?

    Ska bli roligt att se hur ni tänker! :) 

     

  • Svar på tråden Nya eller gamla vänner?
  • Silme

    Vi ska ha ett litet bröllop och har tänkt utifrån umgängesfrekvens. Alltså, utöver allra närmaste familjen (föräldrar och syskon) har vi bjudit dem som vi umgås med "till vardags". Det blev då familjer, en farmor (övriga i den generationen är döda), en farbror plus några vänner (en del barndomsvänner och en del lite nyare vänner) samt en kusin. Det innebär att övriga kusiner, moster, faster och andra ännu mer avlägsnare släktingar föll bort. Just för att vi nästan aldrig träffas. Högst en gång per år. Det har blivit en hel del gnissel men det skiter jag i (det är först och främst på min sida det gnisslas). Bara för att man är släkt innebär inte det att man automatiskt är bjuden på ett bröllop. Anser jag.


  • polkapinne

    Jag har valt att bjuda mina nyfunna vänner. Just för att jag umgås mer med dem. Sen har jag två barndomsvänner som är bjudna men de är vänner till familjen så därför.
    Jag har två barndomsvänner sedan skolåren som jag träffar 1-2 ggr om året så de har tyvärr fått strykas.

    Sambon har haft samma vänner väldigt många år så de är alla bjudna.

  • malin martin

    vi hade totalt 44 gäster och vi prioriterande att bjuda våra allra närmaste barndomsvänner ... alltså de man har umgåtts mest med som liten även om kontakten inte är 100% idag. Sedan blanda det med de man träffar ofta i sin vardag idag. 
    Vi hade svårt att bestämma oss, men kände nu efteråt att det blev HELT rätt så kul med gamla minnen och att ha dem där en dag som sitt bröllop.  

  • Lejonhjärta

    Just detta dilemma gjorde att vi bara kommer bjuda de alra närmsta familjen samt en av mina mostrar och en kusin. (de man har bra kontakt med) =)

  • Daludd

    Nyare. Senaste 6-7 åren, inte de jag hade förr i världen som jag aldrig träffar och endast har sporadisk kontakt med på facebook eller så, eller de som runnit ut ur sanden av diverse skäl trots att vi var väldigt nära, de är inte heller bjudna. Satsar på framtida relationer liksom.

  • lordoz
    Silme skrev 2012-04-21 17:03:58 följande:
    Vi ska ha ett litet bröllop och har tänkt utifrån umgängesfrekvens. Alltså, utöver allra närmaste familjen (föräldrar och syskon) har vi bjudit dem som vi umgås med "till vardags". Det blev då familjer, en farmor (övriga i den generationen är döda), en farbror plus några vänner (en del barndomsvänner och en del lite nyare vänner) samt en kusin. Det innebär att övriga kusiner, moster, faster och andra ännu mer avlägsnare släktingar föll bort. Just för att vi nästan aldrig träffas. Högst en gång per år. Det har blivit en hel del gnissel men det skiter jag i (det är först och främst på min sida det gnisslas). Bara för att man är släkt innebär inte det att man automatiskt är bjuden på ett bröllop. Anser jag.
    Håller med fullkomligt i ditt resonemang.. Vi kommer göra precis likadant!
Svar på tråden Nya eller gamla vänner?