• student75

    Xtravaganza

    Hej!


    Jag har börjat med Xtravaganza (pulverdiet) idag och undrar om det finns andra här som också gör det. Mitt mål är att gå på helfart i 8 veckor. Min start vikt är 101,2 kg.


     

  • Svar på tråden Xtravaganza
  • Lebendig

    Jag åt deras helfart i 8 veckor och gick ner 17 kg. När jag skulle upp till halvfart och vanlig mat fick jag fruktansvärda problem med min mage. Tre år senare är den fortfarande helt ur lag. Fick gallstenar, illamående och kraftiga diarréer av och till, blev överkänslig mot viss mat och gick upp i vikt i en ryslig fart. Jag ångrar bittert att jag började med det. Fick sedan höra att detta kan vara biverkningar av deras diet, det har hänt mer än bara jag. En klar besvikelse att de inte upplyste mig om det innan. Jag vet också att det finns solskenshistorier och jag hoppas verkligen att du inte drabbas av det som jag har drabbats av. Helfarten är sjukt effektiv även om det för mig var åtta fruktansvärt plågsamma veckor med ständiga hungerskänslor.


     


    Lycka till! Jag är övertygad om att du kommer att klara av ditt mål, man blir väldigt taggad av att fortsätta med tanke på att viktiminskningen är så stor.

  • student75

    Hej Lebendig!


    Tack för informationen. Jag var nog lite desperat med att bli av med övervikten och skrev därför in mig på Xtravaganza utan att läsa om deras metod och deras avtal. Nu i efter hand när jag googlat på nätet har jag läst mycket negativt om dem, främst avtalet som ej går att säga upp inom 12 månader. Efter att noga ha övervägt för och nackdelarna med metoden tog jag beslutet att säga upp avtalet. Baksida på kontraktet står det att man har 10 dagars ångerrätt. Detta var dock inte något som konsulenten informerade mig om. Jag blir så trött på företag som endast vill känna pengar och inte bryr sig om människor.


     


     

  • Lebendig

    Man kan ju köpa deras produkter och köra utan att ha det dyra avtalet. Det är ändå runt 8 000 kr vi pratar om om jag inte minns fel. Det låter ju väldigt bra och många blir hjälpta men för min del så har det förstört en hel del av mitt liv. 

Svar på tråden Xtravaganza