• Lurad2012

Midsommarafton 2012!

På midsommarafton vigs vi. Utomhus vid älven med endast närmsta familjen som vittnen.
    Vänner bjuds till 30-års/midsommarfirande och får en överraskning vid ankomst i form av en stor banderoll - Nygifta =)
    Funderade på om vi skulle skicka MMS till dom närmsta vännerna efter vigsel.

Vi kommer vigas borgerligt. Har inte planerat vigseln överhuvudtaget. Vet inte om vi vill ha så mycket mer än det vigselförättaren säger. Vi ska prata mer med honom när det närmar sig. Vi vill ha det enkelt och satsar på festen istället! =)
    Tror inte någon kommer att ta illa vid sig att dom inte får vara med på vigseln. Och är det nån som gör det så är det så. Detta är vad vi vill!

Själva festen kommer vi att ha hemma på gården. Uppe på ett gammalt magasin. Allt är ju redan klart i huvudet. Nu gäller det bara att få ut allting också!!
    Har köpt på mig massor av ljusslingor som ska upp i takstolar och bjälkar. Försöka få upp vita tyger/tyll eller dyl. för att ljusa upp lokalen.
    Sytt vimplar som ska upp också.
    Vill ha åt det lantliga hållet och hoppas det kommer i närheten iaf!

Vill gärna ha era synpunkter !!

• Svar på tråden Midsommarafton 2012!
  • sofiasmamma

Åh vad härligt det låter!! Att ha en "privat" vigsel tycker jag verkar superromantiskt (jag föreslog för min fästman att vi skulle viga oss i smyg först, men då blir inte vigselakten i kyrkan densamma utan bara en välsignelse).

Vi gifter oss också på midsommarafton men i kyrka och med fest på restaurang, skulle dock gärna ha en sådan vigsel som ni. :) Lycka till!

• Lurad2012
    sofiasmamma skrev 2012-04-20 18:26:10 följande:

Åh vad härligt det låter!! Att ha en "privat" vigsel tycker jag verkar superromantiskt (jag föreslog för min fästman att vi skulle viga oss i smyg först, men då blir inte vigselakten i kyrkan densamma utan bara en välsignelse).

Vi gifter oss också på midsommarafton men i kyrka och med fest på restaurang, skulle dock gärna ha en sådan vigsel som ni. :) Lycka till!

Va kul och läsa!! =)
    Börjar få lite ordning på allt nu tror jag.  DJ, bartender är ordnad. Spritlistan fylls på, handlar det mesta från Tyskland.
    Det drar  ju liksom ihop sig!!!!

Lycka till ni å! 
  • sofiasmamma
    Lurad2012 skrev 2012-04-20 21:21:19 följande:
    Va kul och läsa!! =)
    Börjar få lite ordning på allt nu tror jag. DJ, bartender är ordnad. Spritlistan fylls på, handlar det mesta från Tyskland.
    Det drar ju liksom ihop sig!!!!

Lycka till ni å!
    Tack! Var kommer du ifrån? Lät så "hälsingskt" med ni å. :)
  • Lurad2012
    sofiasmamma skrev 2012-04-20 21:48:58 följande:
    Tack! Var kommer du ifrån? Lät så "hälsingskt" med ni å. :)
    Gävletrakten :)
  • sofiasmamma
    Lurad2012 skrev 2012-04-20 22:25:13 följande:
    Gävletrakten :)
    Aha, som min fästman då (Torsåker) och min familj har stuga mitt i Hälsingland. :)
  • Evis01

Haha!! Det där lät nästintill som att det var jag som skrivit Skrattande
    Vi bor vid en älv, vi tänker gifta oss och tänkte bara bjuda det allra närmaste i samband med sambons 40-års dag i slutet av augusti! Och vi tänkte ha fest i vårat magasin Skrattande
    Kul!!

Varmt lycka till till Er! {#emotions_dlg.flower}

• Lurad2012
    Evis01 skrev 2012-04-21 00:48:03 följande:
    Haha!! Det där lät nästintill som att det var jag som skrivit Skrattande
    Vi bor vid en älv, vi tänker gifta oss och tänkte bara bjuda det allra närmaste i samband med sambons 40-års dag i slutet av augusti! Och vi tänkte ha fest i vårat magasin Skrattande
    Kul!!

Varmt lycka till till Er! {#emotions_dlg.flower}
    Haha, va lustigt Solig 

Lycka till åt er också Skrattande 
Svar på tråden Midsommarafton 2012!