Ny på BT med en velig fästman, hjälp!!
Hej alla!
Jag och min pojkvän förlovade oss i lördag (snart en vecka sen :). Han friade men vi hade valt ut ringar cirka två veckor innan, dock visste jag inte om att det skulle ske i lördags och hade inte sett ringen innan. Det var jättefint romantiskt och allting, han gick ner på knä.
Efter snart en veckas surfande på nätet och lusläsande av BT:s forum bestämde jag mig för att göra en egen profil så jag kunde svara och skriva inlägg.
Mitt lilla problem är att min numera fästman inte vill bestämma ett bröllopsdatum. Jag har föreslagit nästa augusti (2013) men han tycker det är för snart. Det enda han oroar sig över är pengarna. Han har sagt att han vill gifta sig med mig, det är han inte osäker på, men skräms lite av att det ska ske så snart... (ändå 15 månader men jaja han är ju kille).
Jag är väldigt planeringsgalen och kan inte låta bli att börja planera redan nu. Kolla brudklänning, lokal m.m... (på nätet än så länge). Jag har sagt till honom att pengarna inte kommer att bli något problem, vårt bröllop (cirka 70 pers, detta har vi pratat om) kommer inte kosta så mycket eftersom jag och min familj gör mycket själva, bl.a. tårtbuffé, hår och smink, mamma gör min brudklänning samt inbjudningskort, placeringskort och dekorationer (hon är en av sveriges främsta scrapperskor).
Men vad gör jag tycker ni? Ska jag "tjata" på att få ett ja så att vi kan bestämma datum eller ska jag avvakta? Problemet med honom är att han är såhär till allt nytt, vare sig det gäller att köpa en ny soffa, boka semesterresa osv. Han har väldigt svårt att ta beslut och skjuter gärna upp allt till sista sekunden, då han upptäcker att det är försent. MEN det funkar ju liksom inte med bröllop. Man måste ju boka i tid speciellt då vi bor i Göteborg och bröllopet sker i augusti.
Vad tycker ni jag ska göra? TACK så otroligt mycket på förhand, hoppas verkligen ni kan komam med tips och idéer, inte bara angående detta lilla dilemma utan hela mitt bröllopsplanerande
Kram och trevlig fredageftermiddag!!