Vad använder NI för ris? Vill undvika fläckar.
Hej! Vad ska ni har för ris i era rispåsar? Har läst massor om att vissa ris fläckar ner kläderna osv. Viket ris är bäst, finast på bild, ger inga fläckar, gör inte ont att få på sig osv?.
Hej! Vad ska ni har för ris i era rispåsar? Har läst massor om att vissa ris fläckar ner kläderna osv. Viket ris är bäst, finast på bild, ger inga fläckar, gör inte ont att få på sig osv?.
Jag har köpt ris på
www.calligraphen.se/
Såhär står det om det riset på deras sida:
"Hjärtformade gryn som räcker till ca 100 matskedsmått. Till en liten tyllpåse rekommenderas minst 3 matskedar. Riset smälter när det blir vått och faller isär när man trampar på det. Vårt bröllopsris är inte farligt för fåglar.
OBS! Bröllopsriset ihop med konfetti kan göra att konfettin färgar av sig."
Jag tänker köra på grötris, tyckte att de såg bäst ut eller hur man ska förklara det! Typ lite större och tjockare än de andra, så jag tyckte det var bra
Oj, tack brudar för alla svar! Glömde totalt bort att kolla svaren - man har fullt upp nu när det snart stundar:)
Vi får kasta ris vid kyrkan så det är inget problem, fåglarna har vi gjort mycket research kring och det är som ni skriver - ingen skada för fåglarna.
Puffarna - då ser jag typ frukostflingor som typ är lite brunspräckliga framför mig - finns det andra som är helvita? Ursäkta om frågan är dum, men ris och puffar är inte en kunskap jag innehar:)
Grötris har jag funderat en hel del på, men vet ni om det fläckar?
Och att riset ska vara okokt - DET hade jag redan räknat ut
blåser inte puffat ris bort om det är blåsigt?
I djuraffären sa de att de är farligt för fåglarna så vi vågar inte chansa, blir nog vita solrosfrön här
Jag tror du tänker på kalaspuffar =)
Det är dessa som menas med puffar:
Men är inte de där lite beiga? Eller är de helvita? Får köpa olika i affären och jämföra vilket som blir bäst:)
Vad ska ni lägga det i? Vi ska ha sånt axa ris...men har ingen fantasi...påsar?
Köp cellofan och knyt en rosett. Tag ett papper, typ vitt smörpapper och sy ihop kanterna. Alt köp organza påsar eller varför inte göra fina strutar av fint papper?
Kom på en till. Lägg det i fina muffinsformar ( finns sååå fina idag) och klä om med cellofan. Om ni kör med att sy i smörpapper kan ni kanske trycka ert monogram eller era namn på framsidan?!
Vi har köpt organzapåsar på ebay:)
Jag har läst någonstans att det kan vara bra att tvätta riset innan då stärkelsen kan ge fläckar. Sen om det är sant eller inte vet jag ej =)
Jag har läst någonstans att det kan vara bra att tvätta riset innan då stärkelsen kan ge fläckar. Sen om det är sant eller inte vet jag ej =)
Åh är det ngn som har bilder på sina skapelser? SKa precis bestämma vad vi ska göra! Det med strutar lät väldigt intressant!