• 123ost
    Äldre 18 Apr 21:13
    2539 visningar
    11 svar
    11
    2539

    Bil tema, behöver alla tips jag kan få!

    I sommar ska jag och min svägerska fixa 50års (25 + 25) fest till våra sambos, så detta är inte ett bröllop. Båda killarna är biltokiga och nära vänner så det här ska bli riktigt roligt! Vi ska hyra en lokal som ligger lite utanför, ska bjuda på bål, tårta och tilltugg. På festen kommer vi bjuda killarnas vänner och familj, blir rätt många skulle jag tro. Vad kan man göra för att det ska bli ett riktigt bil tema? Tårtorna kommer vara "biliga", men vad mer? Tar tacksamt emot all hjälp! (kommer inte ha bordsplacering och vill inte tvinga gästerna till någon 50-tals klädsel eller liknande)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-18 21:31
    Tips på lekar tas också emot! tipsrunda och frågesport har vi redan tänkt, något annat kanske? Hinderbana som har banor med bilgrejer?

  • Svar på tråden Bil tema, behöver alla tips jag kan få!
  • 120509
    Äldre 18 Apr 21:20
    #1

    Samla ihop leksaksbilar, gärna "vintage", som bordsdekorationer! Låt grabbarna leta i gömmorna, om de kanske har sparat se'n de var små? Leta på loppis?
    Tvätta av dem lite först, så det blir "hygieniskt" att ha på bordet! 


  • 123ost
    Äldre 18 Apr 21:26
    #2

    Jättebra tips, tusen tack!

  • chrpe
    Äldre 18 Apr 22:11
    #3

    Doftgranar!

  • chrpe
    Äldre 18 Apr 22:12
    #4

    Och sån där rävsvans som man kan sätta på antennen.

  • Moster Stina
    Äldre 19 Apr 15:52
    #5
    chrpe skrev 2012-04-18 22:11:15 följande:
    Doftgranar!

    O hugaligen!


    Dra av plasten på extra många samtidigt och få extra effekt!

  • Aniara­4
    Äldre 19 Apr 16:46
    #6

    Rattmuffar på stolsryggarna eller armstöden? Tungan ute

  • Aniara­4
    Äldre 19 Apr 16:47
    #7

    Och om ni ska göra en hinderbana måste man naturligtvis hålla i en ratt medan man styr igenom den!

  • Äldre 19 Apr 16:54
    #8

    Varför inte bygga en sån där gammaldags bilbana runt tårtan så att det åker bilar runt den? Glad
    Eller ha en sån på bordet.

    Om ni hittar gamla typ skottkärrehjul (breda men inte så stora) så kan ni sätta skålar inuti hjulen och ha tilltugg i skålarna.
    Döp drinkar och liknande efter kända bilmodeller. 

  • Krila
    Äldre 19 Apr 17:34
    #9

    Det där är ju lite svårt när man inte vet vilken typ av bilar killarna gillar. Är det gamla bubblor eller corvetter med 1000 hästar? Förstår du vad jag menar? Är man inte volvoraggare kanske man inte uppskattar doftgranar och rattmuffar ;)

    Men leksaksbilar som dekoration va en skitbra idé.

  • Äldre 19 Apr 18:19
    #10

    Alhgrens bilar och ferrarigodisbilar på godisbordet. Bilbana och/eller radiostyrda bilar att leka med utomhus under fördrinken.

  • DittVa­ckraJa­g
    Äldre 20 Apr 13:33
    #11

    Om det finns tillgång till tv+dator så kan man ha någon film igång i bakgrunden typ att man gjort en playlist på youtube med den typ av bilar som grabbarna gillar Glad

    Sen beroende på vilken typ av bilar det gäller så kan ju man matcha in musiken efter det, om det är sportbilar/street race de gillar så kan man ha influenser från Fast & Furious-filmerna(kan också vara ett alternativ att ha igång i bakgrunden om man inte har tillgång till dator men en dvd-spelare).
    Om det är raggarbilar som gäller så brukar Macken (Roy och Roger) vara en hit tillsammans med andra goa rockabilly-låtar. Tungan ute 

    Tutbingo kanske är ett alternativ?

    Lycka till med planerandet! Glad 


    Love is in the air
Svar på tråden Bil tema, behöver alla tips jag kan få!