• Äldre 16 Apr 20:29
    4246 visningar
    9 svar
    9
    4246

    Lokal i Borlängetrakten!

    Jag och min blivande kommer att gifta oss borgerligt, och därefter ha en middag/fest för ca 60-70 personer. Vi håller nu på att leta lokal, men hittar ingen som passar våra "krav". Vi vill ha ett ställe dit vi kan ta med mat själva (min far är kock och kommer laga maten åt oss), ta med egen alkohol, och vara rätt billig då vi vill hyra lokalen fredag till söndag. Den får gärna vara ljus och luftig, och ligga på ett "fint" ställe (nära skog eller vatten). Vi ska gifta oss mitt i sommaren och vill därför ha möjlighet att gå ut på altan, gräsmatta, uteplats etc. Är detta orimliga krav eller är vi bara vansinnigt dåliga på att leta? Det vore jättesnällt om ni ville komma med lite förslag!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 18:49
    Jag kan även tillägga att vi kan tänka oss lokal i Falun, Säter eller gagnefs kommuner.

  • Svar på tråden Lokal i Borlängetrakten!
  • Äldre 16 Apr 20:32
    #1

    Har ni kollat med Tyllsnäs udde? 
    Dom har ju förvisso egna arrangemang ibland, men inte alltid och man får hyra stället då. Där finns kök, dansbana, älven ligger precis bredvid och man kan välja om man dukar i ladan eller i en mer "innomhusmiljö" precis vid köket.
    Dom har ju också stugor som gästerna kan hyra om dom vill övernatta och slippa tänka på att ta sig hem på kvällen också 

  • Äldre 16 Apr 20:41
    #2

    Tyllsnäs är verkligen jättefint! Tyvärr så ska ett par vänner till oss gifta sig där i sommar, och det vi hört dem berätta så verkar våra bröllop bli rätt lika.. Då vill vi inte vara på samma ställe, så vårt bröllop blir en kopia av deras ett år senare. Men det var ett väldigt bra förslag!

  • Äldre 16 Apr 20:50
    #3
    lilja01 skrev 2012-04-16 20:41:03 följande:
    Tyllsnäs är verkligen jättefint! Tyvärr så ska ett par vänner till oss gifta sig där i sommar, och det vi hört dem berätta så verkar våra bröllop bli rätt lika.. Då vill vi inte vara på samma ställe, så vårt bröllop blir en kopia av deras ett år senare. Men det var ett väldigt bra förslag!
    Tja ni kan ju se det så - eller så kan ni och era kompisar gå ihop och kanske till och med dela på en del dekorationer mm...
    Era bröllop kan inte bli en kopia av varandra även om ni så lånar varandras kläder.

    1: Det är ni som gifter er och inte dom.
    2: Ni kommer inte att ha samma gäster (även om ni delar vissa gemensamma bekanta så har ni ju inte samma släktingar)
    Och ni har ju inte samma meny osv osv...

    Men jag förstår hur du menar Glad 

    Bygdegårdarna annars då?
    Det finns en i Torsång som ligger vackert till. Och det finns ju fler också. 
  • Äldre 16 Apr 21:13
    #4

    Vad heter den i torsång då? Och var ligger den? Det låter verkligen värt att kollas upp!

  • Äldre 16 Apr 21:22
    #5
    lilja01 skrev 2012-04-16 21:13:32 följande:
    Vad heter den i torsång då? Och var ligger den? Det låter verkligen värt att kollas upp!
    Torsångs Hembygdsgård kanske? 
    Den ligger strax bortanför torsångs kyrka och dess församlingshem men jag vet inte vad det heter direkt...
    Det är en hembygdsgård som ligger i Torsång, så jag tippar ju på Torsångs Hembygdsgård då Flört 
  • Äldre 16 Apr 21:25
    #6
  • Äldre 17 Apr 18:45
    #7

    Tack så mycket, det ska kollas upp! Inga fler tips på lager? Vi tänkte åka runt och kolla lite i helgen...

  • Äldre 17 Apr 20:26
    #8

    Slå en signal till Turistbyrån och fråga om dom har tips om lokaler som går att hyra Glad

  • Äldre 21 Apr 18:18
    #9

    Det var också ett bra tips. Allra helst vill jag ha Södertuna bygdegård, den är lite idyllisk med fint stockbord, grillplats, mycket gräsmatta att röra sig på och är jättemysig på utsidan. Tyvärr bor det en barnfamilj på övervåningen. Hela gården är full av leksaker, dessutom måste man vara tysta vid ett. Känns så himla tråkigt! Nu letar jag efter samma läge, utseende - men utan hyresgäster och tidsgränsen...

Svar på tråden Lokal i Borlängetrakten!