• TBA

    Färgtemat är klart men hittar inget liknande!


    Hej! NU har färgtemat äntligen bestämts! Och vi kör på VINRÖTT/KLARRÖTT/GULD ;) Däremellan kan oika nyanser av rött förekomma men det går i varma toner! HIttar dock ingen bild utöver denna som jag lagt upp, någon som har en bättre eller vet var man kan leta?
  • Svar på tråden Färgtemat är klart men hittar inget liknande!
  • Chicita

    Till att börja med - tänk på att vinrött är en kall färg. Så om ni vill att det ska gå i varma färger så skippa vinrött och kör på olika röd-gyllene nyanser.
    Bild-Googla: red and gold wedding, så hittar du massor

  • TBA
    Chicita skrev 2012-04-14 19:16:46 följande:
    Till att börja med - tänk på att vinrött är en kall färg. Så om ni vill att det ska gå i varma färger så skippa vinrött och kör på olika röd-gyllene nyanser.
    Bild-Googla: red and gold wedding, så hittar du massor
    Åh så snyggt... nu när jag tänker efter så är det nog ok med en kall färg som vinrött som bryter av det varma lite... :) SUPERTACK!
  • Chicita
    TBA skrev 2012-04-14 19:20:47 följande:
    Åh så snyggt... nu när jag tänker efter så är det nog ok med en kall färg som vinrött som bryter av det varma lite... :) SUPERTACK!
    Det här är bara toppen på isberget när jag googlade... Det kom upp massor med inspiration. Sen beror det ju på hur mycket rött ni ska ha och om ni ska ha vitt som grundfärg eller hur ni tänkt....

    Så googla du också så kan du fylla hela datorn med inspiration sen Glad 
  • TBA
    Chicita skrev 2012-04-14 19:25:20 följande:
    Det här är bara toppen på isberget när jag googlade... Det kom upp massor med inspiration. Sen beror det ju på hur mycket rött ni ska ha och om ni ska ha vitt som grundfärg eller hur ni tänkt....

    Så googla du också så kan du fylla hela datorn med inspiration sen Glad 
    Du verkar ju vara en expert!! Förvånad Hur söker jag på vinrött, rött, guld och olika nyanser av rött bröllop (iom att vi inte vill ha vitt alls, förutom ev i min klänning och tårtan)..
  • Chicita
    TBA skrev 2012-04-14 19:34:18 följande:
    Du verkar ju vara en expert!! Förvånad Hur söker jag på vinrött, rött, guld och olika nyanser av rött bröllop (iom att vi inte vill ha vitt alls, förutom ev i min klänning och tårtan)..
    Jag tyckte att jag fick upp många bilder med både vinrött, rött och guld - utan (eller med väldigt små inslag av) vitt när jag googlade på:

    red and gold wedding

    Om jag försöker lägga in ordet wine (för vinröd) eller wine-red så får jag upp bilder på mer lila-aktiga färger istället.
     
  • TBA
    Chicita skrev 2012-04-14 19:46:38 följande:
    Jag tyckte att jag fick upp många bilder med både vinrött, rött och guld - utan (eller med väldigt små inslag av) vitt när jag googlade på:

    red and gold wedding

    Om jag försöker lägga in ordet wine (för vinröd) eller wine-red så får jag upp bilder på mer lila-aktiga färger istället.
     
    Ja precis, jag var lite osäker på vad vinrött hette, och fick upp många bilder på rött vin hahaha
  • Chicita
    TBA skrev 2012-04-14 19:51:09 följande:
    Ja precis, jag var lite osäker på vad vinrött hette, och fick upp många bilder på rött vin hahaha
    Kom precis på att du kan skriva burgundy istället för wine också...

    prova:
    burgundy, red and gold wedding 
  • TBA
    Koloratur skrev 2012-04-14 19:54:18 följande:
    Kanske kan söka på cherry red också? Den är ju lite klarare i färgen?
    Ok, ska kolla upp :)
  • TBA


    Jag är extremt inspirerad nu... känner en överdos nästan :D



Svar på tråden Färgtemat är klart men hittar inget liknande!