• Blivande L

    Enkelt men fint bröllop i Karibien. Någon som har tips?

    Hej! Glad

    Jag och min sambo som är pappa till mina barn är förlovade och vi planerar att inom max 2 år gifta oss i Karibien eftersom han har familj därifrån, närmare bestämt Jamaica. Vi är än så länge i planeringsstadiet så det är mycket som jag funderar på och många frågor än så länge.

    Vi har i alla fall tänkt oss att ha ett mycket enkelt bröllop för ingen av oss vill göra det här till en all för stor och kostsam sak. Vi vill ha det ganska privat, intimt och kärleksfullt. Vi vill att kärleken ska stå i focus istället för att sätta upp en stor press med ett stort bröllop där allt ska stämma ihop.
    Vi vill gärna gifta oss på en fin strand med utsikt över det turkosa vattnet (eller något annat fint ställe nära till havet) och bara de allra, allra närmaste närvarande som våra barn och de närmaste i hans familj. Efter cermonin har vi tänkt att ha en liten middagsbjudning. En middag på max 10 personer.

    Är det någon som har gift sig på Jamaica eller i Karibien som har några goda råd till oss?
    Vet ni något fint ställe på Jamaica?

    Hur fungerar det med det juridiska som papper när man gifter sig utomlands? Jag är ju svensk medborgare och min sambo har snart dubbla medborgarskap, dvs både svensk och jamaicansk medborgarskap. Jag vet inte om det spelar roll men jag vet så lite om just det juridiska med bröllop.

    Vore jättetacksam för svar! Tack!

  • Svar på tråden Enkelt men fint bröllop i Karibien. Någon som har tips?
  • 2011

    Titta på Sandals.com De har hotell på Jamaica och andra öar i Karibien och arrangerar bröllop på sina hotell. Du kan välja hur flådigt eller enkelt du vill ha det.

  • BlåAugustibröllop

    Hej!

    Vi ska åka till Jamaica på vår smekmånad och stanna på www.jeweldunnsriverresort.com/.
    De har wedding packages. Vet inte hur dyrt ni har tänkt er, men jag kan ju berätta ang. vad vi tyckte om hotellet och deras strand.

    Annars så har ju nästan varenda större hotell som vi tittat på någon sorts "wedding packages".
    Det vore kanske bäst att ha det i ett område som är nära till var hans familj bor, så de inte behöver åka så långt, för alla andra behöver ändå transportera sig dit.
    Gå in på tripadvisor och sök på Jamaica+område du vill vara i och sortera så att du visar bara de som ligger vid stranden. :)

Svar på tråden Enkelt men fint bröllop i Karibien. Någon som har tips?