Avundsjuk på nybliven mamma.
Jag har en skolkamrat som precis fått barn, och jag kunde inte vara mera avundsjuk. Jag känner mig så fruktansvärd! Jag vill ju inte vara sån.
Jag har velat ha barn sen jag var 16 (ja innan dess också men lite resonabel får man ju vara) Nu har det gått 7 år och min barnlängtan blir bara starkare och starkare.
Min mamma var lika gammal som jag är nu när hon fick mig, kanske är det som spökar för mig just i år. Men jag vill inte göra om hennes misstag. Bli gravid och gifta sig med en fantastisk man men som är helt fel för henne. Och sedan skilja sig efter bara 3 år.
Visst det är inget fel med att vara skilsmässo barn men jag skulle hellst se att mina barn slapp det.
Jag vill göra allt i rätt takt. Jag vet inte riktigt varför men jag hoppas att det kommer göra att jag och min blivande har en större chans att hålla ihop då. (antagligen bara lite vidskepelse)
Men jag vill få gifta mig och vara gift ett tag innan jag skaffar barn.
Eller ja det är det mitt huvud säger.
Och vad jag och min blivande planerat. Vad min längtan (var den sitter exakt vet jag nämligen inte) säger är att jag borde bli gravid nu.
Om vi ska följa planen så kommer vi att försöka skaffa barn om ca 5 - 6år vilket känns som en hel evighet just nu. Framför allt när fler av mina vänner börjar få barn.
Det är som att jag har ett monster innom mig som väller fram så fort någon berättar att de är gravida. Och jag blir fruktansvärt avundsjuk. Jag vill verkligen inte vara så men jag kan inte hjälpa det.
Vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre. Jag verkar inte ha något tålamod för allt det här alls.
Och jag känner mig väldigt ensam med mitt innre monster.
För alla andra verkar bara bli glada. Är jag den enda som känner avundsjuka också? Är jag så hemsk som jag känner mig?