• marjalisa

    Kan man blanda snäckor med paljetter?

    Jag vill hemskt gärna ha små sjöstenar och snäckor som dekoration på borden. Men jag behöver också ha något grönt och gärna något cerise som matchar färgtemat. Frågan är om man kan mobinera snäckor och havstemat med glittrande glasstenar och paljetter? Ser det knäppt ut?
    Jag var inne på murgröna, variant fejk, men jag tänker att det kanske ser fult ut? 

  • Svar på tråden Kan man blanda snäckor med paljetter?
  • Chicita

    Jag skulle hellre valt fejkad murgröna än paljetter faktiskt och kanske några ceriserosa blommor till det...

    Om du kan samla snäckor och sjöstenar i vaser kanske och sätta ljus i sen så tror jag att det blir snyggare än att blanda något som känns som ett marint tema med ett mer modernt tema (glas och paljetter)...

    Eller skippa murgrönan och försök hitta något som liknar sjögräs kanske? Eller gör löpare av grön sisalväv, strö över stenar och snäckor och låt cerisa stora blommor ligga i höga vaser¨.
    Hittade ingen bra bild, men något åt det här hållet kanske?
     

  • TheD

    Paljetter - nej! Men ni kan ha turkosa stenar (alltså blingstenar), finns på panduro i två stl. Borde passa bra med snäckor. Men paljetter skulle får mig iaf att se ett bord på dagis ;)

Svar på tråden Kan man blanda snäckor med paljetter?