• sanzan

Vi som planerar att gifta oss i Stockholm 2012/2013

Jag tänkte försöka mig på att samla ihop bra tips och förslag för oss som planerar vårt bröllop i Stockholm med allt ifrån bra kyrkor/lokaler till bra frisörer och mat. Jag som är inflyttad har inte så mycket koll här uppe.  Ja alla tips är bra tips  

• Svar på tråden Vi som planerar att gifta oss i Stockholm 2012/2013
  • millomillo

Är det någon speciell dek utav Sthlm eller bara allmänt? :)

• sanzan
    millomillo skrev 2012-04-13 20:37:26 följande:
    Är det någon speciell dek utav Sthlm eller bara allmänt? :)
    Jag tycker nog att det är bra med alla delar så att så många som möjligt kan få hjälp
  • sanzan
    Koloratur skrev 2012-04-13 21:16:01 följande:
    Här är en septemberbrud från Stockholm, hänger gärna på!
    Härligt HAr ni kommit någonstans i planeringen? 
  • Snartfrueriksson

Hej här är en Stockholms brud, ska gifta mig i juni 2013 :)

• sanzan
    Snartfrueriksson skrev 2012-04-16 16:36:34 följande:
    Hej här är en Stockholms brud, ska gifta mig i juni 2013 :)
    Hej! 
    Härligt Hur långt har ni kommit i planeringen? 
  • Lilla My 76

Stokholms tjej här som ska gifta sig 7 juli 2012!:)

• sanzan
    Lilla My 76 skrev 2012-04-16 17:09:17 följande:
    Stokholms tjej här som ska gifta sig 7 juli 2012!:)
    Vad roligt!
    Har du några bra tips att ge oss som har ett tag kvar?
  • Snartfrueriksson

Nja sådär. Har börjat kolla på klänningar till mig o till mina tärnor, jag vill verkligen att mina tärnor har samma färg på klänningarna o helst samma modell, men problemet är att mina tärnor är i olika åldrar dom är 5, 8 o 20 år så de blir nog svårt :(

• Lilla My 76
    sanzan skrev 2012-04-16 17:32:18 följande:
    Vad roligt!
    Har du några bra tips att ge oss som har ett tag kvar?

När och var ska du/ni gifta er?

Se till att boka vigselförrättare eller präst i god tid. Jag bokade min vigselförrättare i november förra året.

Sprid ut er kostnader så ni slipper betala allt på en gång.

Kolla festlokal men välj inte första bästa utan titta runt och jämför priser.

Beställ hem hindersprövning blanketten ( gäller i 4 mån )

• sanzan
    Snartfrueriksson skrev 2012-04-16 17:34:21 följande:
    Nja sådär. Har börjat kolla på klänningar till mig o till mina tärnor, jag vill verkligen att mina tärnor har samma färg på klänningarna o helst samma modell, men problemet är att mina tärnor är i olika åldrar dom är 5, 8 o 20 år så de blir nog svårt :(
    Då är vi ungefär på samma. Fast jag har redan köpt min klänning Mina tärnor kommer att vara 18 och 32 så jag  har också lite åldersskillnad. Är lite inne på att den yngre kanske får ha en kortare modell.
  • sanzan
    Lilla My 76 skrev 2012-04-16 17:47:22 följande:

När och var ska du/ni gifta er?

Se till att boka vigselförrättare eller präst i god tid. Jag bokade min vigselförrättare i november förra året.

Sprid ut er kostnader så ni slipper betala allt på en gång.

Kolla festlokal men välj inte första bästa utan titta runt och jämför priser.

Beställ hem hindersprövning blanketten ( gäller i 4 mån )

Vi har tänkt att det blir någongång nästa sommar. Exakt datum är inte spikat än. Det vi vet är att vi vill ha bröllopet i en kyrka, men ingen aning om vilken. Känns som att det som avgör lite är vart man kan hitta en bra lokal för en bra peng.
    Kostnaderna är ett riktigt bra tips. Jag läste någonstans att de hade köpt presentkort hos frisör och florist för att slippa de kostnaderna i samma månad. 
  • Lilla My 76
    sanzan skrev 2012-04-16 17:56:09 följande:
    Vi har tänkt att det blir någongång nästa sommar. Exakt datum är inte spikat än. Det vi vet är att vi vill ha bröllopet i en kyrka, men ingen aning om vilken. Känns som att det som avgör lite är vart man kan hitta en bra lokal för en bra peng.
    Kostnaderna är ett riktigt bra tips. Jag läste någonstans att de hade köpt presentkort hos frisör och florist för att slippa de kostnaderna i samma månad.

Gör upp en budget först! Då vet ni hur mycket pengar ni har att röra er med.

Kolla om det finns en lokal man kan hyra där man kan köpa egen alkohol och ta med.

Ska ni ha 3 rätters middag eller catering?

Fundera på vart ni vill lägga lite mer pengar på,vad ni prioriterar.

Jag och min blivande bestämde oss för att lägga ganska mkt krut på en proffs fotograf,vi resonerar att bröllopsbilderna/albumet kommer vi ha hela livet och det är ett roligt och fint minne.

Har även lagt en del pengar på mina vigselringar för dom kommer jag ju att bära för resten av livet:)

Hur mkt pengar vill ni lägga för ringarna? Alla har olika mkt budget.

Vi ska ha cupcakes istället för bröllopstårta och det sparar vi 6000 kr på. Dom pengarna lägger vi på annat för vårt bröllop.

Ska ni ha fri bar eller till självkostnadspris?

Titta runt på olika brudklänningar redan nu.

Om man planerar i god tid så slipper allt bli så stressigt på slutet.

Det vi bokade först var vigselförrättare och festlokal.

Vi kommer att gifta oss utomhus i anslutning till festlokalen.

• Snartfrueriksson

Sanzan. Okej. Får se hur de blir för mina. Har ni vaöt färg tema än? Vi ska ha vitt och rött Ang alkoholen, vi ska åka till Tyskland o köpa allt sånt där o sen ska vi bli fotade av min blivande mans kompis som är jätte duktig på sånt. Funderar på att göra inbjudnings korten själv

• sanzan

Aprikos har vi klar som färg, men jag känner att det nog blir både finare och enklare med en färg till. Har ni några förslag? Fotograferar och sjunger hoppas jag att två av mina gamla spelare vill göra. Bröllopstårta ska vi ha en dansk (min m2b är halvdansk) maten har vi tänkt kall buffé. Dricka från Tyskland och/eller Danmark. Inbjudningskorten är jag sugen på att göra skälv, men måste hitta inspiration. Ringar har vi också valt ut och klänningen hänger i garderoben. Har ni några förslag på kyrkor och lokaler här uppe? Frisör är jag också ute efter

• sanzan

Hur går det för er tjejer? Jag har börjat att fundera mer och mer på det här med lokal och även frisör. När det gäller lokalen så vill vi ha en mysig som inte är allt för svår att ta sig till och att man får ha egen mat och dryck i. Förslag någon? Frisören har jag börjat att fundera på på så sätt att om jag hittar någon billigare än den jag går hos idag (2000-2500 tar han för bruduppsättningen) så vill jag ju gärna att den nya frisören klipper mig och fixar ett bra tag innan så att hon/han känner mitt hår. Så här önskar jag också förslag ( jag hittar inget pris hos Mats)

• missfroggy

Hej

Jag har fått ett pris på 1900 kr før bruduppsættning. Han är inte en av de billigaste frisørerna men han är värd pengarna. Jag førslår att du ringer och pratar med honom.

• sanzan

Hänt något nytt på era planeringslistor?

Svar på tråden Vi som planerar att gifta oss i Stockholm 2012/2013