• AnnaJ01

Plastglas till fördrinken eller brudskålen??

Vi ska ha ett trädgårdsbröllop och när gästerna anländer ska vi bjuda på en fördrink (typ bål.)
    Efter vigseln så ska vi skåla med mousserande vin. (Är det edt som kallas brudskål?)

Men vi har bara en uppsättning riktiga glas.
    Spontant tycker jag at det känns viktigare att ha riktiga glas till skålen efter vigseln... Men det skulle vara intressant att höra vad ni andra tycker.

• Svar på tråden Plastglas till fördrinken eller brudskålen??
  • Linda L

Jag personligen skulle bara använda riktiga glas, till allt. men om ni ska vara ute i trädgård och är jättemånga så blir det ju någon som måste fixa med disken. inte så kul. Hur gör ni med mat och tallrikar? 
    Alltså det är ju helt upp till dig/er, gör det som känns bäst.  

• Cicci90

Jag hade nog valt att ha platsglas till fördrinken och sen riktiga glas att skåla i efter vigseln.
    Känner som du, skålen efter vigseln är "viktigare" än fördrinken. :)

• goyan

Strunta i vad andra tycker och kör på det du vill, är mitt råd! Glad

• AnnaJ01

Till middagen har vi riktig servis och cateringfirma. Vi ska duka upp innan och sedan tar personalen vi hyr in hand om disken. Vi ska hyra alla möbler och servis...
    Alternativet är ju att hyra en extra uppsättning glas men vi försöker hålla budgeten på någorlunda rimlig nivå så vissa saker kanske man prioriterar bort.

Till fördrinken kommer vi dessutom ha alkoholfria alternativ då det är en hel del barn med. Då är det ju också en fördel med plastglas som inte går sönderGlad

• PiaCarina

Inga plastglas till brudskålen;) Dvs det det skålas i efter vigselceremonin..

Svar på tråden Plastglas till fördrinken eller brudskålen??