• TBA

Restaurang/festlokal sökes med ljus o lykta i NACKA!

Hallå där!

Vi kommer vara ca 70-80 personer och söker en lokal eller restaurang i Nacka! Hittar ingenting själv förutom dyra Nyckelviken.. Någon som har ett tips??

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Restaurang/festlokal sökes med ljus o lykta i NACKA!
  • MariaFredrik12

Vi ska vara i finnbodahamn, en lokal som Äventyrskontoret/Aqua view driver. De är inte farligt dyra alls! Men man måste catera och ha alkohol genom dem. Stället ligger precis vid vattnet så det är himla fint.

• TBA
    MariaFredrik12 skrev 2012-04-10 12:34:04 följande:
    Vi ska vara i finnbodahamn, en lokal som Äventyrskontoret/Aqua view driver. De är inte farligt dyra alls! Men man måste catera och ha alkohol genom dem. Stället ligger precis vid vattnet så det är himla fint.
    När ska ni gifta er? Kommer du skriva om festen efteråt och så? :) Så får man ju veta om det var bra! Vi ska inte gifta oss förrän nästa vår men vill vara klar med själva "stommen" så jag kan ägna mig åt pysslet mer sen :)
  • MariaFredrik12

Vi gifter oss 18 augusti.
    Kommer nog inte lägga ut något här vad jag tror men du får dock gärna skicka meddelande och fråga senare :) Kan ju som du säger inte veta än om jag kan rekommendera det eller inte men jag har varit där och tittat 2 ggr och det ser iaf bra ut. Vi bokade lokalen i slutet av januari så ni har ju gott om tid iaf! De har hur som helst tre olika lokaler som man kan ha festen i. Rekommenderar dig att kolla in deras hemsida iaf!

• TBA
    MariaFredrik12 skrev 2012-04-10 12:41:38 följande:
    Vi gifter oss 18 augusti.
    Kommer nog inte lägga ut något här vad jag tror men du får dock gärna skicka meddelande och fråga senare :) Kan ju som du säger inte veta än om jag kan rekommendera det eller inte men jag har varit där och tittat 2 ggr och det ser iaf bra ut. Vi bokade lokalen i slutet av januari så ni har ju gott om tid iaf! De har hur som helst tre olika lokaler som man kan ha festen i. Rekommenderar dig att kolla in deras hemsida iaf!
    Då ska jag göra det! :)
  • MariaFredrik12

Gör så. Som en riktlinje så tror jag att vi betalar 695 kr/kuvert (ev. var det 595 kr). Då ingår lokalen, personal, trerätters middag samt fördrink och vin till maten.

• TBA
    MariaFredrik12 skrev 2012-04-10 12:53:12 följande:
    Gör så. Som en riktlinje så tror jag att vi betalar 695 kr/kuvert (ev. var det 595 kr). Då ingår lokalen, personal, trerätters middag samt fördrink och vin till maten.
    Det är ju sjukt bra och billigt... Vi har beställt en tårta, men det kan man väl byta ut desserten med och ev sänka kuvertpriset?
  • MariaFredrik12

det tror jag dock inte att man kan....men vi har också beställt egen tårta, men vi kör tre-rätters plus tårta. Det är väl ändå det vanligaste vad jag märkt ;)

• TBA
    MariaFredrik12 skrev 2012-04-10 15:03:50 följande:
    det tror jag dock inte att man kan....men vi har också beställt egen tårta, men vi kör tre-rätters plus tårta. Det är väl ändå det vanligaste vad jag märkt ;)
    Jaha ok!
  • TBA
    LoppanV skrev 2012-04-10 16:10:46 följande:
    Hej! Har du kollat lavalhallen i järla sjö? Www.lavalhallen.se
    Tack för tipset, jag har mailat de nu :)
  • LoppanV
    TBA skrev 2012-04-11 17:35:47 följande:
    Tack för tipset, jag har mailat de nu :)
    Jag vet tyvärr ingenting om hur många gäster de tar men jag hörde från ett annat par som hade sin middag där förra året och de var supernöjda. :)
  • TBA
    LoppanV skrev 2012-04-11 21:18:15 följande:
    Jag vet tyvärr ingenting om hur många gäster de tar men jag hörde från ett annat par som hade sin middag där förra året och de var supernöjda. :)
    Härligt! Väntar "tålmodigt" på att få svar, hade aldrig hört talas om lokalerna innan så tusen tack för hjälpen!! :)
  • missfroggy

Har du kollat på Skafferiet. De ligger i Nacka och har varit supertrevliga när jag pratat med  dem. Har bokat brøllop där 18 augusti i år.

• TBA
    missfroggy skrev 2012-04-11 21:35:08 följande:
    Har du kollat på Skafferiet. De ligger i Nacka och har varit supertrevliga när jag pratat med  dem. Har bokat brøllop där 18 augusti i år.
    Nej?? Ska kolla upp omedelbart!! Det verkar finnas en del "pärlor" i Nacka som är svåra att hitta den vanliga vägen :)
Svar på tråden Restaurang/festlokal sökes med ljus o lykta i NACKA!