• yennie

Helt novis på ALLT! Hjälp :)

Hejsan

Jag och min sambo har bestämt oss för att gifta oss i maj 2014. Långt kvar jag vte men vi måste hinna samla lite cash innan själva dagen.

Vi har tänkt följande

Gifta oss borgerligt på nsamma ställe som vi sen skall ha festen.

Helst en restaurang eller liknande

Vi tänkte ha

Bröllopsskål

Buffet

Kaffe med pralin

Bröllopstårta

Är det någon som vet någonstans i Göteborg där detta går att få. Jag funderar ju på att man kan boka en fest med buffét då borde man väl kunna ha bröllop med buffét med?

• Svar på tråden Helt novis på ALLT! Hjälp :)
  • Anneli256

Dom önskemål du listar kan ni nog säkerligen få från dom flesta lite större ställen, beroende på antal personer ni tänkt bjuda.men det beror även mycket på er budget.?

Hur ni har tänkt med tex alkohol till maten öl/ vin ..om ni ska ha fest efteråt med alkoholservering osv.

Om man väljer en restaurang så får man betala deras priser för servering av alkohol. Likadant om ni väljer att ha fest efteråt med servering av alkohol i deras lokaler. Om ni vill ha det så och om budgeten inte tillåter det så kan jag rekommendera att välja en vacker lokal istället och ha catering och egeninköpt alkohol.

Själv brukar jag alltid googla på allt... o där kan du säkert hitta många restauranger som både har festvåning eller hyr ut hela restaurangen om det är det ni önskar.

Lycka till..

Svar på tråden Helt novis på ALLT! Hjälp :)