• lorele­i
    Äldre 8 Apr 18:12
    2782 visningar
    2 svar
    2
    2782

    Stort bröllop...fast billigt? Hjälp att räkna!

    Vi vill ha ett stort bröllop, men vi vill lägga extremt lite pengar på det..

    Vi kommer landa på ca 120 pers, och då är endast familjen och nämsta släkten bjudna..
    Saken är den att vi vill att alla ska vara med, men vi behöver inte trerätters etc.. Vi vill mer ha som en av våra grillfester eller midsommarfester =) 

    Hur billigt kan vi komma undan? Är det någon annan som gift sig billigt eller kommer att göra det? Och - Har jag glömt något? Är oduglig på att uppskatta priser!

    Mina tankar är -

    Min Utstyrsel - Klänning - postorder ca 700kr
                       Skor har jag sedan innan. 
                       Smink, naglar och frisyr fixar min kusin.
       Nya underkläder max 400kr. 
         Farmors pärlhalsband.
       Grej till håret - max 250kr.
       Pärlörhängen max 250kr
                 Brudbukett - sätter ihop en bukett, ingen förbeställd brudbukett.. pris vet jag inte.. 

    Sambons kläder - vet jag inget om än..
    Ringar - ingen aning?!

    Lokal med tillbehör - 500kr
    Utsmyckning - 1 ros som matchar brudbuketten i varje liten vas på borden. kostnad? 
    kommer smycka med material från naturen, samt ta dit mina lyktor etc.. 

    Placeringskort gör jag själv, enkelt vitt starkare papper kostnad?.
    Inbjudningskort gör jag själv, materialkostnad?
    Sånghäfte gör jag själv, skirver ut på papper. Kostnad?

    Dryck - inhandlas antagligen i Danmark eller Tyskland.. vin till maten plus välkomstdrink. självkostnadsbar. Kostnad?
    Läsk?

    Maten kommer antagligen bli buffe som jag tillagar själv. Tänker grillad kyckling, fläskfile (köper när det är billigt). Egengjord potatissallad. Ev egengjord pastasallad. Två olika såser. hemmagjorda frallor. Sallad. melon och ananas etc.

    Kaffe, likör, whiskey. mjölk, socker.  
    Chips, lösgodis etc till kvällen
    Bullens varmkorv, bröd, ketchup och senap.    pris ?

    Bröllopstårta gör jag själv, någon form av frusen marängtårta lutar det åt just nu.. 

    Fotograferar gör en nära vän.
    Sjunger gör familjen.

    Kostar prästen något?
     
    Musik på festen sker med gästernas samverkan och med hjälp av spotify =) 

    Så - vad har jag INTE tänkt på, och vad kan det komma att kosta?  

  • Svar på tråden Stort bröllop...fast billigt? Hjälp att räkna!
  • mimi00
    Äldre 8 Apr 19:20
    #1

    Gifta sig i sin församling kostar inget..  hyra till mannen är ca 2500kr..  alkohol är ju billigt i tyskland.. vad är din maxbudget på? lättare att veta då =) 

  • Dolly P
    Äldre 8 Apr 19:24
    #2

    Vi kommer lägga ca 15.000kr på vårat bröllop. Vi kommer vara ca 50 gäster, grilla på plats, kommer bara bjuda på alohol till maten, på festen får gästerna ta med sin egen dricka.

Svar på tråden Stort bröllop...fast billigt? Hjälp att räkna!