Ofrivillig viktnergång!
Jag vet att många som ser mig anser att jag har fin figur och inget att klaga på. Men saken är den att jag har ett helvete att överhuvudtaget hålla min vikt uppe. Vet att det är otroligt många som har motsatta problem, förstår att även ni har svårt att hålla vikten, fast det är åt andra hållet.
Jag är 182 cm lång och vägde förra sommaren 75 kilo. Ganska lagom, med en ultimat vikt på 70 kilo, så låg jag inte långt ifrån. Dock blev jag väldigt sjuk i augusti förra året, efter 3 månader på sjukhus hade jag tappat 9 kilo. Efter det har jag fortsatt tappa, är nu nere i 62 kg.
Detta är ett problem jag alltid har haft, när jag var 12 år så hade jag en målvikt på 60 kilo (var ganska lång redan då), men den vikten nådde jag inte innan jag var halvägs in i min första graviditet. Då var jag 21.
I början av januari köpte jag min klänning, jag kunde ha den trots att den var en storlek mindre än vanligt.... Den satt perfekt, det var precis så att dragkedjan gick igen. Sedan provade jag den en månad senare, då var det inga problem alls att få upp dragkedjan. Vågar nästan inte prova den längre...
De senaste veckorna har jag insett att jag skulle vara tvungen att köpa nya byxor, då jag bara hade ett par som jag kunde ha, alla andra är för stora. i tidsdag var jag på stan och handlade, insåg i butiken att jag hade gått ner 2 storlekar i midjan på jeansen. Dessutom var jag tvungen att köpa ny BH, jag har lyckats gå ner en storlek i omfång. Hur man nu lyckas kryma runt bröstkorgen.
Förstår att många kanske tycker att jag klagar helt i onödan, men för mig är det ett stort problem. Jag vill inte se ut som ett benrangel vid bröllopet om två månader. Det är bara till att inse att klänningen kommer att behöva sys in, men jag vågar inte göra det förren någon vecka innan.
Jag har inte vad jag vet anorexia, då jag äter tre mål om dagen. Maten innehåller gärna både grädde, smör och andra "feta" saker. Dessutom slinker det ner lite godis, och annat gott mellan varven. Så mycket godis som jag åt de månaderna jag låg på sjukhuset, det har jag nog aldrig ätit. Vet snart inte vad jag skall göra, har varit i kontakt med dietist, men hon kunde inte ge några tips förutom att fortsätta äta som jag gör.
Är det någon mer än jag som har dessa problem, eller är jag ensam?