Täcka över röda utslag/skorpor på halsen
Hejsan.Jag har en fundering och hoppas på att någon har tips eller råd om detta.
Får som små röda utslag på halsen. Ibland kulor också. River jag sönder kulan så vätskar det och sen blir en skorpa, (alltså ingen böld/inombordare osv)
Vet ej vad detta är, men i solljus får jag röda utslag på bröstet och armarna. Hjälper då med Spf 50. Men innan min vigsel den 1 juni vill jag ha tips att kunna dölja dessa rodnader?
Jag har försökt med täckstift, från oriflame, yves rocher, och även från h&m.
Men färg nyansen fungerar inte. Det blir inte "hudfärgat" utan mer orange, brunt där sen.
Pudrar jag sen över med täckande concealer och puder så förrvärras utslagen och kliar. Då försvinner snabbt "det täckande" och där är man igen spräng röd med piltor.
Kan det vara pga jag får mer hårväxt där också? Pga min pco...
Men det är ljusa små tunna mjuka hårstrån. Syns endast på väldigt nära håll. Nått enstaka svart grövre måste nappas, och då är plitorna där sen. Och risken finns att jag måste nappa igen innan vigseln, och fy för den lede om det syns på min dag och på korten

Tillbaks till frågan, hur gör jag? Börjar få smått panik!! Vet inte vilket märke, sort osv jag ska testa för att inte förvärra detta.
Tillägger att jag kommer ha utomhusbröllop, förmodligen sol denna dag. Vill inte vara där och pilla samt klia ihjäl mig av make up..
Tacksam för hjälp!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 10:48
Tillägger att min hy är mer torr/känslig och vill inte lägga mer än några hundra kronor på smink då budgeten inte håller annars.