• GuteCarra

    Secret box

    Jag ramlade av en slump in på en tråd här på bt som handade om secret box.
    Blev såld direkt, de hade varit en klockren morgongåva till min m2b.
    Så nu behöver jag alla tips jag kan få. Vart skall jag vända mig?
    Någon som kan tipsa om en bra (billig) fotograf i stockholmsområdet?
    Jag mailade Brigitte Grenfeldt som tydligen "uppfunnit" själva grejen, men hon skulle ha 4500:- plus en hel hög tillägg. Lite väl saftigt för min tyvärr :(

  • Svar på tråden Secret box
  • Jonkne
    GuteCarra skrev 2012-04-06 11:18:12 följande:
    Vad tar hon för en secret box fotografering? Hittade ingen prislista på hennes hemsida :(
    Hon tar mellan 1500:- - 1800:-
  • Jaget

    Ni kan väl återkomma när ni varit där så man kan få höra vad ni tyckte :)

  • GuteCarra
    Jaget skrev 2012-05-03 20:01:55 följande:
    Ni kan väl återkomma när ni varit där så man kan få höra vad ni tyckte :)
    Dom hade tyvärr inte tid den helgen jag skulle till stockholm så jag har bokat hos Malin Norlén :)
  • sabz

    Kan tipsa om www.soda-fotodesign.se/
    Bilderna på hennes hemsida är inte så uppdaterade men jag gillade henne som fan. Hons ka ta mina secretbox bilder :)

    En annan fråga, hur "presenterar" ni bilderna för era män? Gör ni en fotobok, lägger bilderna i en låda eller vad gör ni? :o

  • GuteCarra
    sabz skrev 2012-05-04 10:40:38 följande:
    Kan tipsa om www.soda-fotodesign.se/
    Bilderna på hennes hemsida är inte så uppdaterade men jag gillade henne som fan. Hons ka ta mina secretbox bilder :)

    En annan fråga, hur "presenterar" ni bilderna för era män? Gör ni en fotobok, lägger bilderna i en låda eller vad gör ni? :o

    Bra fråga, har inte tänkt så mycket på de. Men tror de blir någon form av fotobok som han får på hotellet morgonen efter.


    Om ingen annan kommer med något skojigt förslag ;)

  • sabz
    GuteCarra skrev 2012-05-04 10:58:59 följande:

    Bra fråga, har inte tänkt så mycket på de. Men tror de blir någon form av fotobok som han får på hotellet morgonen efter.


    Om ingen annan kommer med något skojigt förslag ;)


    Jag har kollat lite på fotoböcker, och det svåra där är att den ska vara på minst 24 sidor och det går ju inte. Jag kan ju inte ha 48 bilder på mig :o)
    Jag kommer att få 10 bilder, men det verkar vara svårt att hitta ett ställe som gör fotoböcker med få sidor... man kanske ska gör a den själv?
  • GuteCarra
    sabz skrev 2012-05-04 11:26:53 följande:
    Jag har kollat lite på fotoböcker, och det svåra där är att den ska vara på minst 24 sidor och det går ju inte. Jag kan ju inte ha 48 bilder på mig :o)
    Jag kommer att få 10 bilder, men det verkar vara svårt att hitta ett ställe som gör fotoböcker med få sidor... man kanske ska gör a den själv?

    Vid Malin Norlén som jag ska fota hos står det att man kan få köpa till bilderna i ett album för 300:-.


    Antingen så hade jag tänkt nappa på de eller köpa ett vanligt svart album ambum. Ett sån fint med hård pärm och tomma blad och så göra nått fint själv :)

  • sabz
    GuteCarra skrev 2012-05-04 11:32:24 följande:

    Vid Malin Norlén som jag ska fota hos står det att man kan få köpa till bilderna i ett album för 300:-.


    Antingen så hade jag tänkt nappa på de eller köpa ett vanligt svart album ambum. Ett sån fint med hård pärm och tomma blad och så göra nått fint själv :)


    Jag bokade med Malin först, men sedan så fick jag tag i en annan fotograf för vårat bröllop och då låter jag samma fotograf fota mig... men det blir nog som du säger, jag ska nog snickra ihop en egen bok :)
  • georgialee

    Jag har lagt mina bilder i silkespapper i en fin låda. Jag vill att han ska få dom lösa så han kan rama in dom om han vill.

  • GuteCarra
    georgialee skrev 2012-05-07 15:33:14 följande:
    Jag har lagt mina bilder i silkespapper i en fin låda. Jag vill att han ska få dom lösa så han kan rama in dom om han vill.
    Vilken smart ideé :)
  • FelizLane

    Jag fotade min i helgen, fick en provbild. Men nu väntar jag med stor förtjusning på de andra korten. Hoppas man kan välja ut några kort iaf :P 

    Men jag undrar också vad jag ska ha för album eller så. Skulle vilja ha ett hel svart album där det är som en ram runt korten...  

  • GuteCarra
    FelizLane skrev 2012-05-07 20:45:26 följande:
    Jag fotade min i helgen, fick en provbild. Men nu väntar jag med stor förtjusning på de andra korten. Hoppas man kan välja ut några kort iaf :P 

    Men jag undrar också vad jag ska ha för album eller så. Skulle vilja ha ett hel svart album där det är som en ram runt korten...  
    Sånna "ramar" kan man köpa färdiga på tex gallerix. Där brukar dom även ha fina böcker, dock brukar dom va på väldigt många sidor.
Svar på tråden Secret box